11/10/2020 | Helden - Baarlo :  1 - 1 (0-0)

Helden en Baarlo deelden broederlijk de punten op Sportpark Kerkeböske. Met het 1 - 1 gelijkspel konden beide ploegen uiteindelijk leven. De wedstrijd ging grotendeels gelijk op, al was het wat fellere Baarlo wat gevaarlijker voorin met ook wel iets meer kansen. Daar stond echter een ongelukkig eigen doelpunt en een bal op de paal van Helden tegenover.

20201011 Helden Baarlo 01De openingsminuten waren voor de thuisclub die daarin eenmaal gevaarlijk dicht bij de openingstreffer kwam. Na een minuut of zeven deed Baarlo iets soortgelijks terug aan de andere zijde. Maar het venijnige schot van Arman Melkonjan werd een prooi voor Helden-doelman Nick Bouten. Waarna de wedstrijd in evenwicht een vervolg kreeg met een licht voordeel voor Baarlo dat vooral in het laatste kwartier voor rust tot enkele kansen op de openingstreffer wist te komen. Met name bij een geplaatst schot van Laurents van den Ham in de benedenhoek en een diagonaal boogschot van Sil Zeetsen in de verre kruising. Met twee knappe safes behoedde Helden-doelman Nick Bouten zijn ploeg opnieuw voor een tegentreffer. Daaraan vooraf was Helden via Mike van Lier een keer gevaarlijk, maar zijn schuiver ging ruim voorlangs het Baarlose doel.

De 2e helft begon opnieuw evenwichtig met nu wel optisch wat meer balbezit voor Helden. De Baarlose defensie wist de angel vooralsnog uit de Heldense aanvalspogingen te halen. Het openingsdoelpunt halverwege de 2e helft kwam eigenlijk nog min of meer uit de lucht vallen. Een – zeldzame - voorzet op maat vanaf de rechterflank waaruit Helden-speler Tren Giessen knap de bal binnen schoot: 1-0. Baarlo herpakte zich snel en ging gelijk op jacht naar de gelijkmaker. Een vijftal minuten later al was Kai Nellen daar dichtbij. Op luttele meters voor open doel wist hij de bal echter niet over de lijn te werken. En een kwartier voor tijd leek de door de ingevallen Dennis van de Vinne op snelheid gelanceerde Tayo Janssen op weg naar die verdiende gelijkmaker. Zijn schot op doel was echter niet overtuigend genoeg, waardoor ook deze kans verloren ging.

20201011 Helden Baarlo 02En even later deelde Helden op de counter op een haar na de genadeklap uit. De paal stond echter een tweede Heldense treffer door invaller Koen Maessen in de weg. Geluk voor Baarlo dat in de slotfase van het duel alsnog de verdiende gelijkmaker mocht bejubelen. Ook deze treffer kwam uit de lucht vallen. Uit een hoekschop werkte Helden-speler Gilian de Bruin de bal met de hak van zijn schoen “fraai” maar onbedoeld in eigen doel: 1-1. Waarna de wedstrijd gespeeld was. Al claimde Helden op de valreep nog een strafschop, maar de prima leidende arbiter Nico Slavenburg zag terecht niets in de gemakkelijke buiteling van een Helden-speler.

Beide teams hadden direct na afloop van de derby het gevoel dat er iets meer ingezeten had, maar beiden moesten ook erkennen dat het gelijkspel uiteindelijk een correcte weergave was van het wedstrijdbeeld. A.s. zondag opnieuw een soort van derby, want dan komt noorderbuur HBSV op bezoek op Sportpark De Meeren, tenzij het herfstweer of de “club van Mark Rutte” met coronamaatregelen roet in het eten gooien.

Verslag en foto's: LenG

Foto 1: Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg ramt de bal weg voor Helden-speler Stan van der Sterren .
Foto 2 : Roel Bouten een schakel in de opbouw van een aanval.

Meer foto's van dit en andere duels in de fotomap "2020-2021 Baarlo 1": klik hier

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
1-0 Tren Giessen (66e min.)
1-1 Gilian de Bruin  (86e min.;e.d.)

Arbiter: Nico Slavenburg (Lomm)

Webpagina Baarlo 1: klik hier