30/08/2020 | Baarlo - Montagnards 7 - 1 (3-0) bekerduel

De eerste officiële wedstrijd onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Tim Nabben zit er op. De “vuurdoop” in het bekertreffen met Montagnards werd ruim in het voordeel van Baarlo beslist. De 4e klasser uit Bergen bleek duidelijk een maatje te klein voor de roodzwarten.

20200830 Baarlo Montagnards 01Meteen vanaf de aftrap domineerde Baarlo het eenzijdige duel en al binnen het eerste kwartier werd er al afstand genomen van de Bergenaren. Tayo Janssen scoorde al vrij snel en op fraaie wijze de openingstreffer. Spoedig gevolgd door een doeltreffende schuiver van Laurents van den Ham: 2-0. Waarna de Baarlose productie ondanks diverse goede mogelijkheden een tijdlang stokte.

De eerste doelkans überhaupt voor Montagnards was er pas na bijna een half uur spelen. Wel meteen een hele goede, maar uit een voorzet vanaf de rechterflank werd de bal bij de 2e paal rakelings langs het weer door Jeffrey Schouenberg verdedigde doel gekopt. Op slag van rust was het Maarten Camper die uit een voorzet van Tayo Janssen eindelijk de stand toch nog naar 3-0 wist te tillen.

In de 2e helft veranderde het spelbeeld nauwelijks en binnen het kwartier resulterend in drie Baarlose treffers. Pal na de hervatting was Dennis van de Vinne als invaller met zijn eerste balcontact al succesvol: 4-0. Arman Melkonjan krulde een 5-tal minuten later de bal fraai in het linkerkruis van het doel en voerde Maarten Camper met zijn 2e treffer de score op naar 6-0.

Met nog 20 minuten te spelen was het vervolgens weer de beurt aan Tayo Janssen die gelanceerd door Stan Wijhers de 7-0 op het scorebord toverde. Waarna Montagnards in de slotfase van meer treffers bleef bespaard mede door goed keerperswerk van hun doelman. Zelfs wisten de Bergenaren nog de hatelijke nul van het scorebord te halen door maximaal te profiteren van een slippertje aan Baarlo-zijde: 7-1.

GFC’33 en VOS Venlo, de andere ploegen in dezelfde bekerpoule hielden elkaar in Grubbenvorst op 0-0. A.s. zondag gaat Baarlo dus als koploper in de poule op bezoek bij 5e klasser VOS in Venlo. Ondanks het klassenverschil mag er van onderschatting geen sprake zijn. Bij een nieuwe zege lonkt de volgende bekerronde nadrukkelijk of is dan wellicht al een feit afhankelijk van het resultaat van het andere duel tussen Montagnards en GFC'33.

Verslag en foto's: LenG

Foto: Arman Melkonjan (11) stuurt met een fraai "krulschot" de bal naar de linkerkruising (5-0 in de wedstrijd) .

Meer foto's van dit en andere duels in de fotomap "2020-2021 Oefen-en bekerduels Baarlo 1": klik hier

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
1-0 Tayo Janssen
2-0 Laurents van den Ham
3-0 Maarten Camper
4-0 Dennis van de Vinne
5-0 Arman Melkonjan
6-0 Maarten Camper
7-0 Tayo Janssen
7-1 n.b. (Montagnards)

Arbiter: Enzo Lemmens (Helmond)