26/01/2020 | RKSVO - Baarlo: 1 - 1 (0-1)

Waar het voor Baarlo onlangs bij FCV Venlo nog meezat met de winnende treffer in de “dying seconds” kreeg de ploeg dit keer zelf de deksel op de neus in een spannend en onderhoudend duel in Ospel. Tot in blessuretijd hield Baarlo de 0-1 voorsprong, bewerkstelligt voor rust, op het scorebord. Toen sloeg thuisploeg RKSVO alsnog toe met de zeker niet onverdiende gelijkmaker.

20200126 RKSVO Baarlo 01Het duel begon gelijkopgaand op het met een winterzonnetje overgoten sportpark in Ospel met in het eerste kwartier wisselend wat dreiging voor beide doelen. Langzaam maar zeker trok Baarlo daarna echter het initiatief meer naar zich toe. Nadat Dennis van de Vinne al enkele malen tot gevaarlijk dichtbij het doel van RKSVO wist door te dringen was het in de 20e minuut raak voor Baarlo. Met een wilskrachtige rush vanaf de middellijn wist Baarlo-aanvoerder Roel Bouten diep door te dringen in het strafschopgebied van RKSVO. Met een bekeken breedtepass bereikte hij vervolgens de op enkele meters van de 2e paal vrijgelopen Matthijs de Vogel, die de bal onberispelijk binnen schoof: 0-1. Baarlo bleef daarna nog wel dreigend maar echte grote kansen bleven vooralsnog voor de rust uit. Dat gold ook voor RKSVO dat ook nog enkele malen uit zijn stellingen kwam, maar daarbij vastliep in de hechte Baarlo-defensie.

20200126 RKSVO Baarlo 02De openingsfase na rust was weer voor Baarlo dat op jacht ging naar een 2e treffer om RKSVO de genadeslag te geven. Na een minuut of vijf was Luc Canjels daar heel dichtbij. Uit een vrije trap vanaf een meter of 20 schoot hij de bal vol op de lat. Nauwelijks 2 minuten later kopte Matthijs de Vogel uit een voorzet van Arman Melkonjan rakelings langs. De genadeklap bleef uit en de 0-1 voorsprong kwetsbaar. Zeker toen het offensief van de roodzwarten zwakte af en RKSVO in het slot halfuur zijn kansen rook. De thuisclub kwam daarin enkele malen al heel dicht bij de gelijkmaker, maar met een redding op de lijn, een bal op de paal en het ongeschonden bereiken van de blessuretijd leek Baarlo toch weg te komen met weer een kostbare overwinning. Tot de slotminuut toen Daan Janssen namens RKSVO de bal uit een voorzet alsnog keihard en fraai binnen kopte: 1-1. De ingevallen Tayo Janssen had op de valreep Baarlo alsnog de zege kunnen bezorgen, maar zijn schot op doel vanuit kansrijke positie was te zwak en helaas een te gemakkelijke prooi voor RKSVO-goalie Guus Jacobs

De 1-1 einduitslag was uiteindelijk een juiste afspiegeling van het wedstrijdbeeld. Er bleef toch nog één winstpunt over voor de roodzwarten. Belangrijk in het perspectief van de nederlagen van Helden en Sportclub Irene, directe concurrenten op de ranglijst en in de strijd om de 2e periodetitel. A.s. zondag volgt het thuisduel tegen Ysselsteyn waartegen Baarlo – na de 5-2 uitnederlaag op de eerste competitiedag - nog wat goed te maken heeft.

Verslag en foto's: LenG

Foto 1: Roel Bouten bezig aan zijn rush die leidt tot de openingstreffer voor Baarlo.
Foto 2: Matthijs de Vogel in een verbeten duel om de bal.

PS: Meer foto's van dit en andere duels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
0-1  Matthijs de Vogel ( 20e min.)
1-1 Daan Janssen (92e.min.)

Arbiter: Nico Slavenburg (Lomm)
Toeschouwers: 100

Webpagina Baarlo 1: klik hier