16/01/2020 | FCV Venlo - Baarlo: 0 - 1 (0-0)

Na een gelijkopgaande eerste helft met een terechte 0-0 ruststand domineerde FCV in de 2e helft volledig. De ploeg uit ’t Ven grossierde echter in het missen van kansen en kreeg daarvoor in de “dying seconds” van het duel door Baarlo de rekening gepresenteerd.

2020016 FCV Baarlo 01De eerste helft van het onder kunstlicht gespeelde inhaalduel op het kunstgrasveld van VOS tegenover VVV-stadion De Koel was kwalitatief matig. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld tussen beide strafschopgebieden in. Slechts sporadisch was er wat te beleven voor de doelen. De eerste actie waarbij het publiek langs de lijn opveerde was pas na bijna een half uur spelen. Een door een FCV-verdediger licht getoucheerd schot van Tayo Janssen ging via doelman en paal langszij het doel van de “thuisploeg”. Nauwelijks twee minuten later moest de FCV-doelman zich wederom strekken op een kopbal van Roel Bouten om de openingstreffer voor Baarlo te voorkomen. Niet lang daarna was er ook doelgevaar aan de andere zijde en moest Baarlo-gaolie Jeffrey Schouenberg op zijn beurt gestrekt naar de bal om zijn doel schoon te houden. Dat was alles voor rust die dus met een logische dubbelblanke stand inging

2020016 FCV Baarlo 02Na de thee kwam FCV als herboren uit de kleedkamer. Baarlo verloor volledig de slag op het middenveld en kwam de gehele 2e helft door slordig spel en veel balverlies nauwelijks meer aan aanvallen toe. Al na een paar minuten dook FCV-speler Richie Hermans vrij op voor Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg, die door goed uitkomen schade wist te voorkomen. Niet zijn laatste belangrijke redding, want FCV bleef domineren en wist zich nog een vijf- á zestal riante kansen te creëren Maar de Venlonaren vonden daarbij weer enkele malen Jeffrey Schouenberg op hun weg of hadden het vizier bij afronding niet op scherp staan. In ieder geval hield de uitblinkende Baarlo-sluitpost zijn ploeg met puike reddingen op de been. Het bleef billenknijpen voor de Baarlo-aanhang langs de lijn die al heel blij zou zijn geweest met een 0-0 gelijkspel. Baarlo wist nauwelijks door te dringen in het doelgebied van FCV Venlo. Dat lukte eigenlijk pas in de absolute slotfase en dat leverde ver in blessuretijd een volkomen verrassende, totaal niet verwachte zege op. Uit de laatste hoekschop van de wedstrijd kopte aanvoerder Roel Bouten Baarlo alsnog naar een nauwelijks verdiende maar wel kostbare overwinning.

Een wedstrijd om heel snel te vergeten qua vertoond spel. Dankzij de gelukkige driepunter versterkt de ploeg wel de eigen positie in de top van het klassement en doet het hele goede zaken in de strijd om de 2e periodetitel. En dat is wat telt! Zondag 26 januari staat opnieuw een uitwedstrijd op het programma. In Ospel neemt Baarlo het dan op tegen middenmoter RKSVO en zal dan ongetwijfeld stukken beter moeten spelen om weer een goed resultaat te kunnen boeken.

Foto 1: Luc Canjels speelt de bal.
Foto 2: Rik Schotman probeert een tegenstander van de bal te houden. Jort Kluthausen kijkt op achtergrond toe.

Verslag en foto's: LenG

PS: Meer foto's van dit en andere duels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek
Doelpunt:
0-1 Roel Bouten (93e min.)

Arbiter: Henk Krekels  (Grevenbicht)
Toeschouwers: 100

Webpagina Baarlo 1: klik hier