01-12-2019 I SV Liessel - Baarlo 0 - 3 (0-0)

Baarlo liet zien te hebben geleerd van de kansloze nederlaag vorig seizoen in Liessel, toen de roodzwarten door de Brabanders op de counter volledig werden afgetroefd. Nu werd er compact gespeeld, verdedigend weinig tot niets weggegeven en de paar kansen - die overigens pas in de 2e helft kwamen - ook nog eens effectief afgerond.

20191201 SVLiessel Baarlo 01Het was de wedstrijd van de nummer drie tegen de nummer vier in de stand. Een duel dat normaliter het predicaat ‘subtopper’ krijgt opgeplakt. In de eerste helft was daar echter totaal niks van te merken voor de honderdtal koukleumende toeschouwers langs de kant. De verdedigingen overheersten, geholpen door het feit dat bij beide ploegen in de opbouw veel fout ging. Slordig en onnauwkeurig spel met nauwelijks kansen voor beide doelen. Alleen een paar afstandsschoten vielen te noteren die nauwelijks als doelgevaarlijk konden worden bestempeld.

In de eerste vijf minuten na de rust leek de tweede helft een kopie van de eerste helft te gaan worden. Maar plots begon het bij Baarlo in aanvallend opzicht beter te draaien en Liessel in kort tijdsbestek overrompeld. Ingeluid met een waarschuwingsschot van Arman Melkonjan die in stelling gebracht door Laurents van den Ham het Liesselse doel met zijn inzet maar nipt miste. Een vijftal minuten later een hoekschop waarvan Tayo Janssen de uitvoering op zich neemt. Diens indraaiende bal wordt door Jort Kluthausen met het hoofd perfect verlengd naar en in de verre hoek: 0-1. En nauwelijks twee minuten later was het weer juichen voor Baarlo na een mooi opzette aanval over de linkerflank, waar Jort Pouls vanaf de achterlijn de bal met precisie terug legde op de voor het doel vrijstaande Laurents van den Ham, die de Liessel- defensie met zijn schuiver geen enkele kans gaf: 0-2.

20191201 SVLiessel Baarlo 02Met nog een half uur te spelen ging de thuisclub met de moed der wanhoop op zoek naar de aansluitingstreffer. Het offensief van de Brabanders verzandde echter met regelmaat in de drukte voor het Baarlose doel. En kwam er al een bal tussen de palen dan was Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg op zijn post . De definitieve genadeklap door Baarlo was een kwestie van tijd en die volgde uiteindelijk ook in de slotfase van dit ‘runners up duel’. Uit een steekpass van de ingevallen Matthijs de Vogel dwars door het centrum was Laurents van den Ham de defensie van Liessel weer te snel af, omspeelde de uitkomende Liessel-goalie en schoof de bal vervolgens rustig in het lege doel: 0-3. Vier grote kansen, drie treffers! Een heel efficiënte en verdiende zege van Baarlo dat daarmee in het spoor blijft van de koplopers Sparta’18 en Sportclub Irene.

A.s. zondag volgt de “clash” tegen MVC’19. Van oudsher dé derby die ook los staat van de stand op de ranglijst, waar Baarlo momenteel in de subtop vertoeft en MVC’19 onderin in zwaar weer verkeert. Van onderschatting mag dan ook totaal geen sprake zijn. Sterker nog de ‘Britse’ ploeg zal ongetwijfeld juist deze confrontatie willen aangrijpen voor een ommekeer van de neergaande spiraal. Bij Baarlo zullen ondanks de najaarskou de mouwen dus hoog opgestroopt moeten worden om weer tot succes te komen.

Verslag en foto’s: LenG

PS: Meer foto's van dit en andere duels  in het fotoalbum Baarlo 1

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
0-1 Jort Kluthausen (56e min.)
0-2 Laurents van den Ham (58e min.)
0-3 Laurents van den Ham (84e min.)

Arbiter: Mohamed Azerfane
Toeschouwers: 75