24/11/2019 | Baarlo - SV Blerick: 4 - 1 (2-1)

Baarlo lijkt langzamerhand een “Angstgegner” te worden voor SV Blerick. Vorig seizoen won Baarlo zowel uit als thuis van de ploeg uit Blerick en ook ditmaal dolven de gasten in een onderhoudend duel het onderspit in het treffen met de roodzwarten.

20191124 Baarlo SVBlerick 01Na eerst weer een mooie sfeeractie van de M-side-supporters tijdens de toss én daarna een minuut stilstaan voor de landelijk actie “Bij racisme, dan voetballen we niet” was het Baarlo dat na een korte periode van aftasten het initiatief in handen nam. Dat leidde ruim 10 minuten na aanvang wedstrijd al tot succes na een mooie individuele actie van Laurents van den Ham, die op volle snelheid dwars door het Blerickse verdedigingscentrum voerde. Vrij gesoleerd voor doel maakte hij zijn fraaie rush ook koelbloedig af: 1-0. Baarlo bleef daarna de meest gevaarlijke ploeg, maar verzuimde het overwicht om te zetten in een grotere voorsprong. En dat werd de ploeg een klein kwartier voor rust fataal. Uit een moeizaam door Baarlo weggewerkte hoekschop caramboleerde de bal uiteindelijk voor de voeten van Blerick-speler Bart Zeevenhoven die met een strak afstandsschot doel trof: 1-1. Maar nog voor de thee kwam Baarlo opnieuw op voorsprong. Blerick-doelman Dylan Hauser kreeg de bal uit een vrije trap van Dennis van de Vinne niet onder controle en Jort Kluthausen was er als de kippen bij om dit slippertje af te straffen: 2-1. Met die stand gingen beide ploegen de rust in.

20191124 Baarlo SVBlerick 01Zoals te verwachten was zette Blerick in de 2e helft meer druk in de jacht op de gelijkmaker. De Baarlose defensie bleef echter fier overeind, want meer dan een verraderlijk diagonaal schot rakelings voorlangs het Baarlose doel leverde het Blerickse offensief niet op. Op de counter bleek Baarlo veel gevaarlijker en naarmate Blerick meer risico nam uiteindelijk ook productiever. Opnieuw door toedoen van Laurents van den Ham. Eerst stelde hij na een uur spelen met een fraai lobje Arman Melkonjan in staat om van dichtbij te scoren: 3-1. Vervolgens leek Matthijs de Vogel een achttal minuten voor tijd uit een bijna identiek lobje van Laurents van den Ham de 4e treffer voor zijn rekening te nemen. Zijn inzetten werden tot tweemaal toe door de Blerick-doelman gepareerd, maar vervolgens plofte de bal weer voor de voeten van Laurent van den Ham die het leer spectaculair via de onderkant lat in het doel schoot: 4-1. De Blerickse doelman Dylan Hauser moest hierna geblesseerd afhaken en met nog maar 10 spelers in het veld capituleerde Blerick definitief en maakte Baarlo het de gasten niet meer lastig in de resterende slotminuten van het duel.

Dankzij deze nuttige zege wisselde Baarlo stuivertje met SV Blerick op de ranglijst en vindt de ploeg zicht terug in de subtop op de 4e plek van de ranglijst. Pal achter SV Liessel en laat dat de volgende tegenstander voor Baarlo zijn in een uitduel. De Brabanders leden overigens hun eerste nederlaag (bij FCV Venlo) en hebben evenveel punten als Baarlo, maar wel een duel minder gespeeld.

Verslag en foto: LenG

PS: Meer foto's van dit en andere duels  in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
1-0 Laurents van den Ham (11e min.)
1-1 Bart Zeevenhoven (32e min.)
2-1 Jort Kluthausen (38e min)
3-1 Arman Melkonjan (62e min.)
4-1 Laurents van den Ham (82e min.)

Arbiter: Maarten Bouw
Toeschouwers: 225