27-10-2019| VV Helden - Baarlo 1 - 1 (0-1)

Het onderhoudende en spannende Peel en Maas duel tussen Helden en Baarlo eindigde uiteindelijk in een 1-1 gelijkspel. Een puntendeling waarmee thuisclub Helden het meest tevreden mocht zijn, daar waar er voor Baarlo gezien het spel en de mogelijkheden meer in had gezeten.

20191027 VVHelden Baarlo 01Na een korte aftastende fase was het Baarlo dat op het sportpark Kerkeböske in Helden de wedstrijd naar zich toe trok. Binnen het eerste half uur werd de Heldense achterhoede diverse keren met goed aanvalsspel in verlegenheid gebracht. De thuisclub kwam daarbij heel goed weg bij kopballen van Matthijs de Vogel, Jort Kluthausen en Roel Bouten die rakelings het doel misten. Daar waar Helden op de counter slechts wat speldenprikken wist uit te delen. Het duurde nog tot 10 minuten voor rust  eer Baarlo verdiend op voorsprong kwam. Uit een vrije trap dook Laurents van den Ham als een duveltje uit een doosje vrij voor doel op.  Helden-goalie  Nick Bouten had slechts een half antwoord op zijn eerste inzet, waardoor het in de rebound alsnog raak was: 0-1. Daarbij bleef het tot opluchting van Helden tot aan de rust.

20191027 VVHelden Baarlo 02Voor Helden bleef er zodoende perspectief in de 2e helft en de thuisclub ging dan ook nadrukkelijker op jacht naar de gelijkmaker. De Baarlose defensie kwam nu meer onder druk te staan en ontsnapte rond de 65e minuut aan een tegentreffer toen de bal uit een hoekschop op de paal werd gekopt. Een tiental minuten was het wel raak. In een onoverzichtelijke situatie viel de bal bij de 2e paal plots  voor de voeten van de  vrijstaande Helden-aanvaller Bas Wijnands die geen moeite had om de stand weer in evenwicht te brengen: 1-1.  In het spannende slotkwartier waren de beste kansen op alsnog een zege echter weer voor het gevaarlijk counterende Baarlo. De beste voor invaller Sander Gulev die na een prima opgezette aanval in stelling werd gebracht door Dennis van de Vinne en Baarlo naar de winst leek te gaan schieten. Zijn schot miste het doel echter op een haar na en ook een 2-tal goede mogelijkheden voor Laurents van den Ham bleven daarna helaas onbenut. En moest Baarlo zich uiteindelijk tevreden stellen met “slechts” één winstpunt bij buur Helden.

A.s. zondag volgt weer een kraker als koploper Sparta’18 op bezoek komt in Baarlo. De Sevenumse ploeg, vorig seizoen nog 2e klasser, is nog ongeslagen. Weet Baarlo de lijstaanvoerder de eerste nederlaag toe te brengen?

Verslag en foto's: LenG

Foto 1: Baarlo-aanvaller Jort Kluthausen controleert de bal.
Foto 2: Baarlo-spelers Roel Bouten (links)  en Sander Gulev proberen een Heldense aanval te voorkomen.

PS: Meer foto's van dit en andere competitieduels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
0-1 Laurents van den Ham (34e min.)
1-1 Bas Wijnands (75e min.)

Arbiter: Peter Theunisz (Uden)
Toeschouwers: 150

Webpagina Baarlo 1: klik hier