03/11/2019 | Baarlo – Sparta’18 : 2 - 1 (1-1)

Na een flitsende start kwam Sparta’18, lijstaanvoerder in 3e klasse C, verdiend op voorsprong. Baarlo was niet van slag, had snel weer een antwoord klaar en trok in de 2e helft meer en meer de wedstrijd naar zich toe om in de slotfase vernietigend en verdiend toe te slaan.

20191103 Baarlo Sparta18 01Met vijf overwinningen en een gelijkspel op zak kwam Sparta’18 vol zelfvertrouwen flitsend uit de startblokken. Al na vijf minuten hadden de gasten een grote kans die door de Baarlose defensie maar ternauwernood ten koste van een hoekschop kon worden verijdeld. Daaruit wist Bart Schouten namens de Sevenumse ploeg alsnog koppend te scoren: 0-1. Baarlo lag echter niet wakker van de valse start. Bij een vrije trap in de 12e minuut was Maikel van Erp al dicht bij de gelijkmaker, maar wist Sparta-doelman Yannick Vullings op de doellijn bij de eerste paal nog redding te brengen. Een paar minuten later was hij echter alsnog kansloos op een inzet van Matthijs de Vogel. Op assist van Laurents van Ham draaide hij, optimaal gebruikmakend van zijn imposante gestalte, weg van zijn tegenstander en schoof de bal vervolgens van dichtbij binnen: 1-1. Waarna zich een gelijk opgaande strijd ontspon waarbij Baarlo rond de 25e minuut wel fortuinlijk was bij een fraaie knal van afstand op de paal. De gelijke stand bij rust gaf de verhoudingen in het veld echter goed weer.

20191103 Baarlo Sparta18 02In de 2e helft trok Baarlo het initiatief meer en meer naar zich toe. Uit een vrije trap van Maikel van Erp had Kai Nellen de kans om Baarlo na bijna een uur spelen op een verdiende voorsprong te zetten. Maar Sparta’18 ontsnapte aan een achterstand want zijn diagonale kopbal ging scherend langs de verste paal over de achterlijn. Baarlo verzuimde vooralsnog van het overwicht te profiteren en kreeg daarvoor een kwartier voor tijd bijna de rekening gepresenteerd bij een van de zeldzaam gevaarlijke counters van Sparta’18 afgesloten met een schot rakelings voorlangs het Baarlo-doel. In de 86e minuut viel dan eindelijk alsnog de bevrijdende en dik verdiende zegetreffer. Rechtstreeks vanuit een vrije trap vanaf de rechterflank plofte de door Maikel van Erp ingeschoten en indraaiende bal door een woud van spelers en licht getoucheerd door een Sparta-verdediger in de verre hoek: 2-1. Waarna de ingevallen Sander Gulev na een fraaie 1-2 combinatie met Laurents van de Ham even later Baarlo definitief in veilige haven had moeten loodsen maar vrij voor doel daar niet in slaagde. Voor Sparta’18 was de tijd desalniettemin tekort om de dreigende – eerste - nederlaag af te wenden

Een puike prestatie van het team van trainer Joeri Janssen, waardoor de ploegen in de top van de ranglijst weer dichter tegen elkaar aanschuiven. A.s. zondag gaat Baarlo in Nederweert op bezoek bij Merefeldia dat de competitie matig is gestart maar met twee zege’s op rij tegen respectievelijk MVC’19 en Ysselsteyn nu ook goed op dreef is. Dus van onderschatting kan geen sprake zijn!

Verslag en foto's: LenG

Foto 1: Baarlo-spits Matthijs de Vogel probeert  zwaar gehinderd de bal af te schermen.
Foto 2: Dennis van de Vinne in een verbeten duel om de bal.

PS: Meer foto's van dit duel  in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

0-1 Bart Schouten (6e min.)
1-1 Matthijs de Vogel (14e min.)
2-1 Maikel van Erp (86e min.)

Arbiter: Willy van Griensven (Herpen)
Toeschouwers: 175

Wedstrijdbulletin: lees verder