10/11/2019 | Merefeldia - Baarlo: 1 - 1 (0-0)

Na een erg matige eerste helft met veel geploeter en weinig wol aan beide zijden was het na rust wat levendiger. Merefeldia nam halverwege de 2e helft een 1-0 voorsprong, waarna Baarlo in de slotfase nog een penalty miste maar in de "dying seconds" van de wedstrijd alsnog met wat geluk langszij kwam. Waarmee beide ploegen wel kregen waar ze recht op hadden, namelijk één punt.

20191110 Merefeldia Baarlo 01Het lekker herfstzonnetje in Nederweert inspireerde beide ploegen in de eerste helft blijkbaar niet om er een echte wedstrijd van te maken. Het leek eerder een zomeravondvoetbalpotje met rommelig spel en inherent daaraan veel foutieve passes. Merefeldia begon feller aan het duel, maar echte doelkansen leverde dit nauwelijks op. Wel werden enkele hoekschoppen afgedwongen die echter hopeloos de mist in gingen. Ook de Baarlose aanvalspogingen waren niet om naar huis te schrijven, want strandden met regelmaat al voordat het vijandelijke strafschopgebied werd bereikt. Eerste en eigenlijk enige wapenfeit was een strak afstandsschot van Rik Schotmat dat echter langs het doel zeilde. Merefeldia had op slag van rust wel een opgelegde kans, waarbij een aanvaller vrije doortocht kreeg naar het doel maar teveel treuzelde waardoor de Baarlose defensie alsnog het gevaar van een tegentreffer kon bezweren.

20191110 Merefeldia Baarlo 02In de 2e helft was het spel bij vlagen wel meer verzorgd en het aankijken weer waard. Nu was het eerst Baarlo dat beter uit de kleedkamers kwam, maar er eveneens niet in slaagde om grote kansen uit te spelen. Merefeldia bleef verdedigend relatief gemakkelijk overeind en wist ook vrij snel zelf weer speldenprikken uit te delen. Een van die speldenprikken leidde halverwege de 2e helft tot de openingstreffer na een counter over de linkerflank. Uit de lage voorzet werd de bal simpel door een vrijgelaten Merefeldia-aanvaller binnen geschoven: 1-0. En moest Baarlo in de slotfase op jacht naar de gelijkmaker met de tijd als grootste tegenstander. Nadat enkele malen een handsbal in het 16-metergebied van Merefeldia door arbiter Nico Slavenburg over het hoofd werd gezien, ging de bal uiteindelijk toch op de stip nadat Laurence van den Ham onreglementair onderuit werd gehaald. Dennis van de Vinne nam de verantwoordelijkheid voor de pingel, maar schoot te zwak in waardoor Merefeldia-doelman Brett van Ool de bal wist te stoppen.

Dé kans op de gelijkmaker leek daarmee verkeken voor Baarlo. Ver in blessuretijd leverde een lange en hoge trap vanaf eigen helft door Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg alsnog de niet meer verwachte gelijkmaker op. Merefeldia-doelman Brett van Ool, even tevoren nog de held van de ploeg na het stoppen van de penalty, werd nu de schlemiel. Uit zijn doel komend schatte hij de over hem zwevende bal verkeerd in, toucheerde die nog wel licht en zag deze vervolgens tot zijn ontzetting achter zich in het lege doel verdwijnen: 1-1. Nog geen halve minuut later was het einde wedstrijd.

Op zich was de puntendeling wel terecht. Met dit ene winstpuntje handhaafde Baarlo zich in de middenmoot. Het volgende competitieduel is pas over 2 weken als subtopper SV Blerick op bezoek komt. Tussendoor speelt Baarlo nog wel donderdag 14 november a.s. een bekerduel tegen 4e klasser Brevendia in Stramproy, aanvang 20.00 uur.

Verslag: LenG

Foto 1: Baarlo-middenvelder Laurence van den Ham in een duel om balbezit.
Foto 2: Baarlo-verdediger Dennis Beurskens maakt een sliding naar de bal.

PS: Meer foto's van dit duel  in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

1-0 Fahim Shakib (68e min.)
1-1 Jeffrey Schouenberg (95e min.)

Arbiter: Nico Slavenburg (Lomm)
Toeschouwers: 150

Teamsite Baarlo 1: klik hier