20/10/2019 | Baarlo-IVO: 3 - 1 (1-0)

In druilerig nat herfstweer en op een daarbij passend zwaar maar bespeelbaar veld heeft Baarlo in eigen huis de ‘middenmoter-clash’ tegen IVO winnend weten af te sluiten. De Baarlonaren namen een 2-0 voorsprong, maar IVO knokte zich terug in de wedstrijd met een snelle aansluitingstreffer en boog pas ver in blessuretijd definitief van het mede daardoor spannende duel.

20191020 Baarlo IVO 01Vanaf de aftrap trok Baarlo het initiatief naar zich toe, waar IVO vooral met lange ballen de counterrol op zich nam. Nog binnen het kwartier spelen waren de eerste doelrijpe kansen voor Baarlo, meer specifiek voor Laurents van den Ham. In kansrijke posities schoot hij eerst over en niet veel later centimeters langs het doel op assists van respectievelijk Maikel van Erp en Matthijs de Vogel. Bijna kreeg Baarlo de rekening voor deze missers gepresenteerd na twee messcherpe IVO-counters, maar bleken ook de Veldense aanvallers het vizier niet op scherp te hebben staan. Na nog een gemiste kans door Dennis van de Vinne die diagonaal voorlangs schoot, kwam Baarlo een tiental minuten voor rust toch op voorsprong. Vleugelaanvaller Arman Melkonjan legde vanaf de rechterflank de bal panklaar op het hoofd van Sander Gulev. Op diens kopbal had IVO-doelman Job Heijligers nog half verweer, maar in de rebound schoof Matthijs de Vogel de bal van dichtbij alsnog in het Veldense doel: 1-0. Met die stand ging het ook de rust in.

20191020 Baarlo IVO 02

Vanuit de kleedkamers waren in de 2e helft de rollen omgekeerd. Nu had IVO in de jacht op de gelijkmaker met opportunistisch voetbal de meeste spelaandelen en was het Baarlo dat op de counter speculeerde. De Veldense druk zorgde wel voor dreiging voor het Baarlose doel, maar tot echte doelrijpe kansen kwamen de gasten niet. Ook Baarlo wist vooralsnog geen potten te breken. Pas halverwege de 2e helft kwamen de roodzwarten tot een prima uitgevoerde counter, maar toen was het ook meteen raak. Dennis van de Vinne brak door over de linkerflank en legde de bal vanaf de achterlijn met precisie terug op de voor het doel vrijstaande Arman Melkonjan, die koeltjes de trekker over haalde: 2-0. Baarlo leek IVO hiermee op de knieën te hebben, maar niets was minder waar. Enkele minuten later al reduceerde IVO de achterstand namelijk alweer tot één treffer. Na een onnodige Baarlose overtreding schoot IVO-speler Gido Heger vanuit de toegekende vrije trap de bal vanaf een meter of 20 strak in de kruising: 2-1. En was het in de slotfase nog billenknijpen voor Baarlo, mede doordat de ploeg bij enkele uitvallen verzuimde de genadeklap toe te dienen. Dat gebeurde pas in de slotseconden, toen Timo van Roij door het centrum gelanceerd werd. Vrij voor doel maakte de jeugdige Baarlose invaller geen fout: 3-1. Meteen ook het einde van de wedstrijd, want er werd niet meer afgetrapt.

Dankzij de driepunter maakte Baarlo een sprongetje vanuit de middenmoot naar de subtop en nog belangrijker neemt de ploeg daarmee tevens wat meer afstand van de degradatiezone. Wel met de aantekening dat door alle afgelastingen de stand - nu al !!! - een enigszins vertekend geeft. Niettemin een nuttige zege waardoor Baarlo komende zondag met meer vertrouwen de gemeentelijke confrontatie in en tegen Helden kan aangaan.

Verslag en foto's: LenG

Foto1: Arman Melkonjan is een IVO-verdediger te snel af.
Foto 2: Timo van Roij, maker van Baarloos 3e doelpunt, aan de bal.

PS: Meer foto's van dit duel volgen later nog in het fotoalbum Baarlo 1. Dus kom nog een keer terug naar deze site.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
1-0 Matthijs de Vogel (34e min.)
2-0 Arman Melkonjan (66e min.)
2-1 Gido Heger (69e min.)
3-1 Timo van Roij (90e + 3 min.)

Arbiter: Jos Peeters (Kronenberg)
Toeschouwers: 150

Wedstrijdbulletin: lees verder