13/10/2019 | Sportclub Irene-Baarlo: 2 - 0 (0-0)

Het duel tussen Sportclub Irene en Baarlo leek af te stevenen op een 0-0 gelijkspel, wat gezien de verhoudingen zonder meer een correcte uitslag zou zijn geweest. In de slotminuten scoorde de thuisclub echter een door Baarlo fel maar tevergeefs bestreden treffer, die de beslissing was in het duel. In Baarlose ogen tot stand gekomen na  een overtreding van de doelpuntenmaker, maar door de vingers gezien door arbiter Van Schayik die na afloop dan ook de gebeten hond was.

20191013 SC Irene Baarlo 01Na een onderbreking van ruim twee jaar speelden Sportclub Irene en Baarlo weer eens in competitieverband tegen elkaar. De Tegelse ploeg werd twee seizoenen geleden kampioen in de 3e klasse, promoveerde naar de 2e klasse, maar heeft na 2 seizoenen weer een stapje terug moeten doen.

Onder een lekker najaarszonnetje kwam het tot een sportief en spannend, zij het niet echt hoogstaand, duel met helaas een bittere nasmaak voor Baarlo. In de eerste helft had Sportclub Irene gesteund door de wind in aanvallend opzicht de meeste dreiging, zonder dat dit vooralsnog leidde tot grote kansen. Een echte doelkans kwam er pas na circa een half uur spelen. Een schot van afstand waarvoor Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg gestrekt naar de hoek moest om de openingstreffer van de thuisclub te voorkomen. Het was Baarlo dat voor rust uit een counter nog wel tot een treffer kwam van Laurents van den Ham, maar die werd na een vlagsignaal van de Tegelse assistent-scheidsrechter wegens vermeend buitenspel afgekeurd.

20191013 SC Irene Baarlo 02In de 2e helft waren de rollen omgekeerd en had Baarlo op zijn beurt iets meer van het spel, maar waren echte kansen ook nu weer een zeldzaamheid. Na een uur spelen leek Dennis van de Vinne voor Baarlo op weg naar het openingsdoelpunt. Op een steekpass was hij de Irene-defensie te snel af en passeerde daarbij ook de uit zijn doel komende Irene-doelman. Maar treuzelde vervolgens net te lang met de bal aan de voet, waardoor de weg naar het openliggende doel alsnog werd afgesneden. Pal daarna was de thuisclub op haar beurt dicht bij een treffer na een counter waarbij Irene-aanvaller Zaid Krai zijn inzet via de buitenkant van de rechterpaal voorbij het doel zag gaan en Baarlo goed weg kwam.

Naarmate het duel vorderde wees alles in de richting van een gelijkspel, waarmee beide ploegen goed hadden kunnen leven. In de 86e minuut forceerde aanvaller Benji Nunemete echter alsnog de beslissing in de wedstrijd in het voordeel van de thuisclub:1-0. Een treffer die volgens de Baarlose ploeg tot stand kwam na een overtreding door de maker er van. Felle protesten haalden echter niets uit. Zich zwaar benadeeld voelend moest Baarlo de in hun ogen onterechte beslissing van de Brabantse arbiter Van Schayik slikken. In de korte tijd die nog restte  nam Baarlo nog alle risico’s in de zoektocht op de gelijkmaker. Tayo Janssen kreeg pal voor tijd daarop nog een ideale mogelijkheid, maar zijn schot op doel was te zwak. In de slotseconde was het Sportclub Irene dat bij een uitval andermaal scoorde, daarbij volop profiterend van de door Baarlo weggegeven ruimte:2-0. Een doelpunt alleen van belang voor de statistieken.

Voor Baarlo waren de druiven zuur na afloop en de blikken richting de arbiter lieten dan ook niets aan de verbeelding over. Er zit echter niets anders op dan deze deceptie zo spoedig mogelijk te verwerken en zich weer met positieve energie te richten op het duel a.s. zondag thuis tegen IVO.

Verslag: LenG

Foto 1: Sander Gulev in een verbeten duel om de bal
Foto 2: Tayo Janssen wordt van de bal gehouden door 2 tegenstanders.

PS: Meer foto's van dit en andere competitieduels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
1-0 Benji Nunemete  (87e min.)
2-0  Adebowale Obalanlege (93e min.)

Arbiter: Nort van Schayik (Langenboom)
Toeschouwers: 175

Webpagina Baarlo 1: klik hier