06/10/2019 | Baarlo-HBSV : 0 - 0 (0-0)

Baarlo was dé dominerende ploeg in het thuisduel tegen HBSV, maar liet diverse opgelegde kansen op een meer dan verdiende zege onbenut. De gasten uit Hout-Blerick kwamen nauwelijks in de buurt van een treffer, maar incasseerden na afloop tot eigen verrassing toch 1 punt waar Baarlo gevoelsmatig twee punten verloor.

20191006 Baarlo HBSV 01Doelpunten zijn in de recente confrontaties tussen Baarlo en HBSV schaars. De moedige supporters langs de lijn die de voortdurende regenval trotseerden werden ook nu in dit nieuwe onderlinge duel niet op doelpunten getrakteerd. Maar ditmaal lag het niet, zoals in vorige duels, aan het gebrek aan kansen maar voornamelijk aan het afronden er van, vooral en eigenlijk uitsluitend door Baarlo.

Vooraf startte dit burenduel met fraai fakkelvuurwerk vanaf de kant door de M-side-supporters. Vuurwerk was er nog niet direct binnen het veld in de aftastende beginfase met uitsluitend enkele vrij kansloze afstandsschoten van beide ploegen. Halverwege de eerste helft nam Baarlo echter het voortouw stevig in handen om dat in de rest van het duel niet meer los te laten. Het overwicht leverde nog voor rust een aantal doelrijpe kansen op. Allereerst was Baarlo-spits Matthijs de Vogel dichtbij de openingstreffer na een voor hem typische actie vanaf de rechtervleugel. Diep doorgedrongen in het HBSV-strafschopgebied miste de bal uit zijn inzet via de vingertoppen van HBSV-doelman Jules Peeters rakelings het doel. Uit de daaropvolgend hoekschop kopte hij vervolgens gevaarlijk voorlangs. De verdiende openingstreffer leek in de slotfase van de eerste helft alsnog te vallen na een mooi opgezette aanval over de rechterzijde via Arman Melkonjan. Diens afgemeten voorzet werd prima afgesloten met een gerichte kopbal van Sander Gulev. Opnieuw wist HBSV-sluitpost Jules Peeters met een fraaie safe op de lijn de bal nog net uit het doel te houden.

20191006 Baarlo HBSV 02In de 2e helft ging Baarlo -in een anderskleurig, maar droog shirt - verder met waar het team bij de rust was gestopt. Weer werd HBSV in de verdediging gedrongen. De gasten kwamen al vrij spoedig weer heel goed weg toen Sander Gulev uit weer een voorzet van Arman Melkonjan met een puntertje het doel op centimeters na miste. Het openingsdoelpunt voor Baarlo leek een kwestie van tijd. Met name in het slotkwartier waren er een viertal dotten van kansen, twee elk voor de invallers Laurents van den Ham en Tayo Janssen. Vrij voor het HBSV- doel misten hun inzetten net de juiste richting om Baarlo een verdiende zege te bezorgen. HBSV stelde daar aanvallend in de 2e helft praktisch niets tegenover en was uiteindelijk slechts één keer gevaarlijk in de buurt van een doelpunt en dat ook nog na een slippertje in de Baarlo-defensie. Die onrechtvaardigheid bleef gelukkig voor Baarlo uit.

De 0-0 brilstand bleef dus op het scorebord staan. De puntendeling werd uiteraard het meest gekoesterd door HBSV dat daarmee meer kreeg dan het toekwam. Bij Baarlo was de teleurstelling na afloop voelbaar in de wetenschap twee extra punten te hebben laten liggen. A.s. zondag moet de overtocht over de Maas gemaakt worden naar Tegelen waar het prima gestarte en nog ongeslagen Sportclub Irene de volgende opponent is. Om daar resultaat te halen zal dan meer efficiëntie in het benutten van kansen ongetwijfeld nodig zijn!

Verslag en foto's: LenG

Foto 1: Baarlo-aanvaller Arman Melkonjan aan de haal met de bal.
Foto 2: HBSV-doelman Jules Peeters voorkomt opnieuw een Baarlose treffer.
PS: Meer foto's van dit en andere competitieduels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

Arbiter: Bryan Willems