29/09/2019 | Baarlo-Melderslo : 4 - 2  (2-1)

In de eerste helft was Baarlo de bovenliggende ploeg en ging verdiend met een 2-1 voorsprong rusten. De gasten uit Melderslo kwamen sterk uit de kleedkamer en ook spoedig langszij. Baarlo kreeg nog net op tijd de wedstrijd weer onder controle en besliste in de slotfase via twee goals van invaller Arman Melkonjan alsnog het duel in eigen voordeel.

20190929 Baarlo Melderslo 01Ondanks de schlemielige valse start van de competitie vorige week in Ysselsteyn ging Baarlo toch vol vertrouwen van start in het eerste thuisduel tegen Melderslo. Vanaf het beginsignaal van de goed leidende 17-jarige arbiter Timo Smulders uit Mill nam Baarlo opnieuw het initiatief in de wedstrijd. In tegenstelling tot een week eerder wist Baarlo het openingsoffensief nu wel in een doelpunt om te zetten. Nog net binnen het eerste kwartier tikte Rik Schotman uit een hoekschop van Dennis van de Vinne de bal met een listig hakje bij de eerste paal binnen: 1-0. Baarlo bleef ook daarna de bovenliggende partij, maar verzuimde de  voorsprong verder uit te breiden. Min of meer uit het niets kwam Melderslo tot de gelijkmaker. Ook uit een hoekschop, waarbij de bal voorbij de tweede paal tegendraads werd ingekopt en via een touché van Melderslo-speler Teun Peeters in de verre hoek doel trof: 1-1. Maar nog voor rust kwam Baarlo alsnog verdiend op voorsprong uit een vrije schop verzilverd door Maikel van Erp. Langs het Melderslo-muurtje plofte de bal in het uiterste hoekje van het doel binnen: 2-1.

20190929 Baarlo Melderslo 02Ondanks de waarschuwingen van trainer Joeri Janssen liet Baarlo zich pal na rust toch nog bijna verrassen. Melderslo kwam sterk uit de startblokken, zette Baarlo vast op eigen helft en kwam ook nog voor het verstrijken van het uur opnieuw langszij. Melderslo-aanvaller Jeroen Mulder werd vanaf de linkerkant teveel ruimte geboden en die strafte dit met een fraaie treffer af: 2-2. Even leek de wedstrijd te kantelen maar net op tijd wist Baarlo toch weer vat op de wedstrijd te krijgen en pakten wissels door trainer Joeri Janssen daarna in de slotfase goed uit. Invaller Arman Melkonjan profiteerde een vijftal minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd maximaal van een defensief slippertje bij Melderslo en prikte de bal met veel gevoel in de uiterste hoek: 3-2. En in blessuretijd besliste hij de wedstrijd definitief na fraai combinatiespel met Laurents van den Ham en Sander Gulev. Vrij voor doel maakte de frêle Baarlose vleugelspits het opnieuw met veel  gevoel koeltjes af: 4-2

Toch wel opgelucht werd daarmee de eerste - dik verdiende - overwinning en de daarmee verbonden winstpunten over de eindstreep getrokken. Waarmee Baarlo a.s. zondag, in weer een thuisduel,  zonder extra druk de confrontatie met naaste buur HBSV kan aan gaan.

Foto1: Roel Bouten aan het begin van een nieuwe Baarlose aanval.
Foto 2: Centrum-verdediger Luc Canjels in actie.

Verslag en foto's: LenG

PS: Meer foto's van dit en andere competitieduels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
1-0  Rik Schotman (14e min.)
1-1 Teun Peeters (33e min.)
2-1 Maikel van Erp (42e min.)
2-2 Jeroen Gubbels (57e min.)
3-2 Arman Melkonjan (84e min.)
4-2 Arman Melkonjan (91e min.)

Arbiter: Timo Smulders (Mill)
Toeschouwers: 175

Wedstrijdbulletin: lees verder