22/09/2019 | Ysselsteyn-Baarlo : 5 - 2 (4-0)

Ondanks een goed begin qua spel is het openingsduel van de competitie voor Baarlo in Ysselsteyn uiteindelijk toch in een deceptie geëindigd. Ysselsteyn scoorde binnen een kort tijdsbestek liefst 5 treffers, optimaal en efficiënt profiterend van onnodige (individuele) fouten in defensief opzicht .

20190922 Ysselsteyn Baarlo 01Vanaf de aftrap was het Baarlo dat het spel naar zich toetrok. De thuisclub werd op de eigen helft terug gedrongen en het offensief leverde ook een aantal kansen voor een openingstreffer op. Zo kwam Matthijs de Vogel een teenlengte te kort uit een voorzet van Laurents van den Ham, kopte hij even later uit een hoekschop de bal rakelings langs de paal en schoot Arman Melkonjan in kansrijke positie de bal recht in de handen van de Ysselsteyn-doelman. En zo waren er nog enkele mogelijkheden op een treffer.

Het duurde tot halverwege de 1e helft voordat de thuisclub zich een keer - nog ongevaarlijk overigens - meldde voor het Baarlo-doel. Knullig uitverdedigen van Baarlo werd spoedig daarna echter in de omschakeling ongenadig afgestraft door Ysselsteyn-aanvaller Dennis Teunissen die nauwelijks gehinderd koelbloedig raak schoot: 1-0. Iets wat hij nog geen twee minuten later herhaalde na weer laconiek verdedigswerk bij Baarlo: 2-0. Roel Bouten was daarna nog dicht bij de aansluitingstreffer, maar ook zijn kopbal na een hoekschop trof net geen doel. Tot overmaat van ramp strafte Ysselsteyn daarna ook nog twee ongelukkige momenten van Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg genadeloos af met 2 treffers. Geflatteerd maar wel realiteit was dat Baarlo bij rust al tegen een ongelofelijke 4-0 achterstand aan keek.

20190922 Ysselsteyn Baarlo 02En daarmee was de koek niet op voor Ysselsteyn, want koud uit de kleedkamer hield Baarlo opnieuw open huis en kreeg hun goalgetter Dennis Teunissen vrije doorgang om zijn vierde (!) en Ysselsteyns vijfde treffer aan te tekenen. Zo Baarlo na de theepauze nog enige illusies had, dan werden die daardoor meteen de grond in geboord.

Het moet wel gezegd worden, dat de roodzwarten ondanks deze vijf mokerslagen in het resterende deel van het duel toch nog veerkracht toonde en alsnog op zoek gingen naar enig eerherstel. Met wat verse krachten in het veld werden er zowaar toch weer een handvol kansen gecreëerd, die uiteindelijk nog twee tegentreffers opleverden. Eerst door Laurents van den Ham, die een voorzet van Dennis van de Vinne knap in een treffer omtoverde en in de slotminuut was Rik Schotman nog succesvol met een geplaatst afstandsschot onder de Ysselsteyn-doelman door om daarmee de eindstand (5-2) nog een enigszins draaglijk aanzicht te geven.

Een zure nederlaag om zo spoedig mogelijk te vergeten, maar wel te leren van de fouten en zich op te trekken aan de positieve dingen. Want die waren er ondanks alles gelukkig ook, zoals de gecreëerde kansen en de veerkracht. Om zondag a.s. dan weer met volle overtuiging te gaan voor een goed resultaat tegen Melderslo dat dan op Sportpark De Meeren te gast is.

Verslag en foto's: LenG

Foto 1: Dreiging voor het doel van Ysselsteyn door een koppende Matthijs de Vogel
Foto 2: Laurents van den Ham snelt langs een tegenstander.

PS: Meer foto's van dit en andere competitieduels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
1-0 Dennis Teunissen (25e min.)
2-0 Dennis Teunissen (27e min.)
3-0 Willem Janssen(33e min.)
4-0 Dennis Teunissen (34e min.)
5-0 Dennis Teunissen(47e min.)
5-1 Laurents van den Ham (58e min.)
5-2 Rik Schotman (89e min)

Arbiter: Enzo Lemmens (Helmond)
Toeschouwers: 125

Webpagina Baarlo 1: klik hier