19/05/2019 | MVC'19-Baarlo 2 - 2 (1-2)

Tot een klein kwartier voor tijd had Baarlo hoop op een bevrijdende zege in de derby bij MVC’19 die uiteindelijk, in overeenstemming met het wedstrijdbeeld, in een terecht gelijkspel eindigde. De wijze waarop de gelijkmaker tot stand kwam leidde wel tot een wat wrange nasmaak bij de Baarlose ploeg. Met nog één competitieduel te gaan zijn de roodzwarten nog steeds niet veilig.

20190519 MVC19 Baarlo 01MVC’19 schoot het beste uit de startblokken en net als vorige week tegen HBSV leidde dit bijna tot een heel vroege tegentreffer voor Baarlo na een vlammend schot op doel. Met een fraaie safe wist Baarlo-doelman Jeffrey Schouwenberg zijn ploeg hier ditmaal voor te behoeden. Wakker geschrokken gaf Baarlo snel tegengas en kwam na een tiental minuten zelf op voorsprong. Na goed voorbereidend werk van Matthijs de Vogel die met een splijtende pass Dennis van de Vinne in stelling bracht. Vrij voor doel liet die MVC-doelman Stan Caris met een diagonaal schot kansloos: 0-1. Lang kon Baarlo niet genieten van deze voorsprong, want bijna halverwege de eerste helft kwam MVC’19 weer langszij. Na een schot van afstand dat via de vingertoppen van Jeffrey Schouenberg in de uiterste hoek doel trof:1-1. Nog voor rust nam Baarlo echter weer de leiding. Profiterend van zwak verdedigen aan MVC-zijde liet een sterk spelende Arman Melkonjan met een fraaie lob de bal in het MVC’19-doel ploffen: 1-2. Met die stand werd ook de rust bereikt.

20190519 MVC19 Baarlo 02In de 2e helft opende MVC’19 meteen de jacht op de gelijkmaker. Al na een paar minuten kwam Baarlo heel goed weg toen hun goalgetter Ron van den Kerkhof met een fraaie halve omhaal de verste paal trof. Waarna het spel op en neer golfde, waarbij het aanvalsspel van MVC’19 wel wat meer dreiging in zich had. Aan Baarlo-zijde was Matthijs de Vogel nog gevaarlijk met een afstandsschot dat maar rakelings naast ging. De 1-2 bleef echter heel lang op het scorebord staan. Een klein kwartier voor tijd sloeg het noodlot voor Baarlo alsnog toe. Na een licht duwtje van Dennis Beurskens en een gretig naar de grond gaande MVC-aanvaller legde de Brabantse arbiter Kevin van Dalen de bal op de stip. Een te zware straf en cadeautje in Baarlose ogen. Voor MVC’19-spits Ron van den Kerkhof uiteraard geen reden om dit niet uit te pakken: 2-2. Baarlo slaagde er in de slotminuten niet meer in om alsnog de alles bevrijdende overwinningstreffer te maken die klassenbehoud zou hebben betekend en ook MVC’19 had zijn kruit verschoten.

Door de puntendeling komt het er voor Baarlo nu op aan in het allerlaatste competitieduel a.s. zondag in eigen huis tegen SV Blerick. Ook de Blerickse ploeg is ondanks de zege op SV Laar nog niet veilig en heeft daarvoor minimaal nog 1 punt nodig. Baarlo kan het daar niet op aan laten komen en moet vol voor de winst gaan, want dan blijft de 3e klasser status wel zeker overeind.

Verslag en foto's: LenG

Foto 1: Roel Bouten maakt het MVC'19-spits Ron van den Kerkhof lastig.
Foto 2: Matthijs de Vogel in duel met een MVC'19-speler.

PS: Meer foto's van dit en andere duels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
0-1 Dennis van de Vinne (10e min.)
1-1 Daan Peters (20e min.)
1-2 Arman Melkonjan (31e min.)
2-2 Ron van den Kerkhof  (77e min.; penalty)

Arbiter: Kevin van Dalen  (Uden)
Toeschouwers: 200

Wedstrijdformulier: lees verder