07/04/2019 | SC Helmondia-Baarlo: 3 - 4 (2-2)

Baarlo heeft op Brabantse bodem revanche genomen voor de nipte 0-1 nederlaag op eigen veld een week eerder tegen SC Helmondia. In de schaduw van het SolarUnie stadion van Helmond Sport bleef Baarlo in een doelpuntrijk en qua scoreverloop bloedspannend duel uiteindelijk aan de goede kant van de score. Man of the match was Roel Bouten met een assist én 2 treffers, waaronder de winnende.

Het werd een enerverende wedstrijd op sportpark De Braak in Helmond. De spelers van Baarlo leken nog te genieten van het zonnetje toen in de 2e minuut de eerste bal al in het net achter doelman Jeffrey Schouwenberg lag:1-0. Alle goede voornemens waren gelijk van de baan. Toch wist Baarlo, met een gewijzigde opstelling, zich te herstellen. In de 12e minuut zocht Roel Bouten de diepte en werkte uit een vrije trap van Dennis van de Vinne de bal tegen het Helmondse doelnet: 1-1.  Baarlo kreeg daarna meer grip op het spel. De doelman van Helmondia was echter vooralsnog een sta in de weg. Baarlo kwam uiteindelijk toch verdiend op voorsprong. Het was Arman Melkonjan, die combinerend met Roel Bouten, voor de 1-2 zorgde na een klein half uur spelen. Lang genieten kon Baarlo niet van de voorsprong. Nog vóór de thee maakte de thuisploeg namelijk weer gelijk: 2-2. Toch had Baarlo zich op slag van rust nog kunnen belonen. Na een goede actie van Dennis van de Vinne belandde de bal bij de 2e paal alwaar Matthijs Hanssen net te laat arriveerde om Baarlo weer op voorsprong te zetten..

Welverdiend pilsje in 3e helftNa het nuttigen van de flesjes “Extran” in de pauze golfde het spel op en neer, waarbij het eerste kwartier niet veel gebeurde in de beide strafschopgebieden. Nadat de doelman van de thuisploeg in de 61e minuut nog redding kon brengen na een matig uitgespeelde countervan Baarlo was het Matthijs Hanssen die een minuut later Baarlo toch weer aan de leiding schoot: 2-3. De voorsprong hield opnieuw niet lang stand. Drie minuten later kwam de thuisclub weer langszij: 3-3.  Het spel bleef op en neer golven. Aan de ene kant moest Jeffrey Schouenberg redding brengen en aan de andere kant werd een treffer van Matthijs Hanssen terecht afgekeurd wegens buitenspel. In de 72e minuut haalde Matthijs Hanssen hard uit vanaf de rand strafschopgebied, maar met een enorme reflex hield de doelman de bal uit zijn doel. Toch kwam Baarlo weer  op voorsprong. Na een goede actie van Arman Melkonjan, belandde de bal voor de voeten van Roel Bouten en deze schoot de bal hard en droog tegen de touwen:3-4.

Tien minuten voor het einde had Arman Melkonjan de wedstrijd op slot moeten gooien. In een 1 op 1 situatie met de doelman, schoot hij de bal echter over het doel. Daardoor werd het nog even billenknijpen, maar wist Baarlo het resultaat toch over de streep te trekken.

Het was niet altijd goed deze zondagmiddag, maar het was zeker een verdiende en broodnodige zege. Een overwinning van het collectief na een wedstrijd waarin Baarlo zich eindelijk weer eens kansen wist te creëren.  Dankzij de kostbare driepunter klimt Baarlo weer uit de gevarenzone, maar blijft het nog “code oranje”. A.s. zondag komt het eveneens laaggeklasseerde Melderslo op bezoek. Een “zespunten-duel” waar Baarlo middels een zege een goede stap kan zetten naar handhaving.

Verslag dankzij aantekeningen van Twan Jacobs en Coen Berden

Foto: Na de zege een welverdiend pilsje in de 3e helft! Ditmaal geen wedstrijdfoto's.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
1-0 Tom Hertogs (2e min.).
1-1 Roel Bouten (12e min.).
1-2 Arman Melkonjan (28e min.).
2-2 Amos Letwory (38e min.).
2-3 Matthijs Hanssen (62e min.).
3-3 Roy van Turnhout (65e min.).
3-4 Roel Bouten (73e min.).

Arbiter: Hans Janssens
Toeschouwers: 100