18/11/2018 | Liessel - Baarlo 0 - 0 (0-0)

Het is Baarlo niet gelukt de opgaande lijn van de laatste weken door te trekken bij suptopper Liessel. Al na enkele minuten liep de ploeg achter de feiten aan en wist in het verdere verloop geen potten te breken tegen de niet hoogstaand maar wel degelijk en effectief voetballende thuisclub.

20190317 Liessel Baarlo 01Op een prima bespeelbare grasmat maar wel onder echte “maart roert zijn staart”- weersomstandigheden keek Baarlo al heel snel tegen een achterstand aan. De wedstrijd was koud begonnen, Baarlo nog niet geheel bij de les en Liessel profiteerde meteen. Vanaf de linkerkant werd de eerste de beste voorzet door de geheel vrijgelaten Liessel-speler Tijn Joosten bij de eerste paal binnen gekopt: 1-0. En dus moest Baarlo al direct vol aan de bak, maar slaagde er in het verloop van het duel nauwelijks in de Liessel-defensie te verontrusten. Na een kwartier spelen moest Roel Bouten zijn ploeg zelfs voor een verdere achterstand behoeden, nadat Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg al gepasseerd was. Tegen het half uur spelen ging diezelfde Roel Bouten echter in de fout binnen het 16-meter gebied en ging de bal op de stip. Liessel-speler Luc Engels liet dit buitenkansje niet onbenut: 2-0. Uit een vrije trap van Dennis van de Vinne kreeg Matthijs de Vogel pal voor rust nog bijna de kans om Baarlo terug in de wedstrijd te brengen. De Liessel-doelman kreeg de bal niet klemvast, maar de Baarlo-spits kwam een fractie te laat om het leer in het lege doel te tikken waardoor dat feestje niet doorging.

20190317 Liessel Baarlo 02In de 2e helft wisten beide ploegen de door regen en hagel gegijzelde toeschouwers nauwelijks nog te boeien. Baarlo deed nog wel pogingen om wat aan de achterstand te doen, maar slaagde er opnieuw niet in om het Liessel defensief echt lastig te maken. De thuisclub loerde op haar beurt op een succesvolle counter om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Daar slaagden de Brabanders al een minuut of zeven na de rust in. Een inzet op doel na een snelle uitval werd in eerste instantie nog afgeweerd in de Baarlo-defensie. In de rebound schoot Liessel-speler Jurre v.d. Mortel met een hard en diagonaal schot de bal alsnog in de touwen: 3-0. Baarlo kwam in het verdere verloop van de 2e helft eigenlijk niet verder dan een gevaarlijk schot van Matthijs de Vogel, dat het doel rakelings miste. Het duel kwakkelde voor het overige zonder echte hoogtepunten naar een voor Baarlo roemloos en puntloos einde.

De nederlaag betekent voor Baarlo dat de ploeg weer in de degradatiezone is beland. Wel in punten nog gelijk met 3 andere ploegen, maar wel met één of twee wedstrijden meer gespeeld. A.s. zondag zijn de roodzwarten vrijaf en kan er dus niets aan de precaire situatie worden gedaan. Een week later komt SC Helmondia, de volgende subtopper, in Baarlo op bezoek.

Foto 1: Dennis van de Vinne snelt over de linkerflank.
Foto 2:  Matthijs Timp in duel met tegenstander.

Verslag en foto's: LenG

PS: Meer foto's van dit en andere duels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten:
1-0 Tijn Joosten (3e min.)
2-0 Luc Engels (27e min.;penalty)
3-0  Jurre van de Mortel  (52e min.)

Arbiter: Islam Elsayyad
Toeschouwers: 100