17/02/2019 | NWC Asten-Baarlo: 3 - 1 (1-0)

Het verschil tussen koploper NWC en hekkensluiter Baarlo was absoluut niet af te zien aan het veldspel. Baarlo toonde zich minimaal gelijkwaardig en in fases zelfs de meest dominante ploeg. Het verschil in het voordeel van de ploeg uit Asten werd uiteindelijk gemaakt in de afronding van de kansen op de counter.

20190217 NWC Baarlo 01

Baarlo kroop in het hol van de leeuw absoluut niet in zijn schulp. Integendeel de ploeg verlegde de blik vanaf de aftrap naar voren en deed in een gelijk opgaande eerste helft ook echt niet onder voor de ongenaakbare koploper en gedoodverfde kampioen. De eerste grote kans was zelfs een klein kwartier na het beginsignaal voor de Baarlonaren. Uit een steekpass van Dennis van de Vinne had Matthijs Hanssen vrije doortocht naar het NWC-doel, maar die wist de snel uit zijn doel komende geroutineerde doelman Stefan Vaas niet te verschalken. Pas halverwege de eerste helft wist de thuisclub tot een echte doelkans te komen. Baarlo kwam toen op zijn beurt goed weg nadat NWC'er Chesron Geuns in riante positie en op korte afstand van het doel de bal tegen de bovenlat ramde.

Tegen het half uur spelen kreeg NWC de helpende hand toegereikt door arbiter Van Schayik, wiens beslissingen in dit duel niet altijd gelukkig uitvielen voor Baarlo. De bal ging namelijk op de stip na een – onhandige - overtreding van Sander Gulev, al dan niet binnen het 16 metergebied. Vanaf 11 meter klopte Sander van den Eijnde namens NWC met enig geluk Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg, die nog zijn handen tegen het leer kreeg: 1-0. Een zevental minuten later werd een soortgelijke overtreding aan de andere kant op Dennis van de Vinne, eveneens op de rand van het strafschopgebied door arbiter Van Schayik, tot ergernis van Baarlo, zomaar weggewuifd. En zo bleef de nipte voorsprong voor de thuisclub tot aan de thee op het scorebord staan.

20190217 NWC Baarlo 02Wie dacht dat NWC, gezien de koploperstatus, na rust snel verder orde op zaken zou stellen kwam bedrogen uit. Baarlo dicteerde vooralsnog verrassend het spel. Het bleef lange tijd relatief rustig op de Baarlo-helft en al helemaal voor het Baarlo-doel. Het offensief leverde echter uiteindelijk niet de verdiende gelijkmaker op. Er deden zich wel een aantal mogelijkheden daarop voor, maar op het moment suprême was er steeds een NWC-lichaamsdeel of uiteindelijk de NWC-doelman of gebrek aan wat geluk dat die gerechtigheid voorkwam. En zoals het zo vaak gaat is dan de eerste de beste gelukte counter van de tegenstander – pas 20 minuten na de rust (!) - dan direct dodelijk: 2-0 door Chesron Geuns.

Een inschattingsfout van Baarlo-doelman Jeffrey Schouenberg, die bij een tegenstoot onnodig vroeg uit zijn doel kwam, betekende tot overmaat van ramp dat Baarlo een 4-tal minuten later zelfs tegen een geflatteerde en beslissende 3-0 achterstand aankeek. Wel wist invaller Arman Melkonjan een kwartier voor tijd met zijn eerste balberoering de verdiende eretreffer nog aan te tekenen: 3-1. Daar kwam in de slotfase geen verandering meer in.

Met wat meer geluk had er iets meer in dit duel gezeten, maar zat het uiteindelijk niet mee. Toch kan er gezien het vertoonde spel en inzet wel met een goed gevoel terug gekeken worden op deze wedstrijd en kan hier moed uit geput worden voor het komende duel a.s. zondag thuis tegen SV Laar. Dan is het zaak de punten in eigen huis te houden en de weg terug naar boven in te slaan. Kom de ploeg steunen bij deze opdracht!

Verslagen en foto's: LenG

Foto 1: Matthijs Hanssen laat riante kans op openingstreffer onbenut.
Foto 2: Dennis van de Vinne in actie met op achtergrond de belangstellende technische staf van Baarlo

PS: Meer foto's van dit en andere duels in het fotoalbum Baarlo 1.

Wedstrijdstatistiek
Doelpunten:
1-0 Sander van den Eijnde (28e min.; penalty)
2-0 Chesron Geuns (66e min.)
3-0 Sander van den Eijnde  (70e min.)
3-1 Arman Melkonjan (74e min.)

Arbiter:Nort van Schayik
Toeschouwers: 200