15/01/2019 | Baarlo-Panningen: 3 - 1 (1-0)

Baarlo heeft het eerste duel in het nieuwe kalenderjaar in winst weten om te zetten en na lange tijd dus weer eens het zoet van de overwinning mogen smaken. Panningen, een sterke 4e klasser met de  ambitie om weer snel 3e klasser te worden, werd verdiend aan de zegekar gebonden. Een oefenduel dat helaas geen punten oplevert, maar de zege is wel goed voor het moreel en zelfvertrouwen.

Panningen was in de 1 helft een gelijkwaardige tegenstander en aan beide zijden waren er enkele kansen om de score te openen. Toch was het Baarlo dat uiteindelijk de score opende. Nna een hoge bal in het strafschopgebied gebracht door Arman Melkonjan was het Matthijs de Vogel die hoger sprong als de keeper van Panningen en de bal binnen kopte: 1-0.

In de 2e helft voerde Baarlowel de boventoon en het was dan ook een kwestie van tijd dat de voorsprong verdubbeld zou worden. Er moest dan wel gescoord worden en dat gebeurde ook. Matthijs de Vogel ontdeed zich van 2 tegenstanders en stelde uiteindelijk Dennis van de Vinne in de gelegenheid om de bal binnen te tikken:2-0.

Hierna slopen er wat slordigheden in het spel van Baarlo en moest Rik Schotman op een gegeven moment in het strafschopgebied een overtreding maken, waardoor Panningen een penalty kreeg toegewezen. Die werd overigens overgeschoten, waardoor Baarlo vooralsnog aan de aansluitingstreffer ontsnapte. Toch kwam Panningen dichterbij door een schitterende afstandsschot buitenkant voet, die over Jeffrey heen in het doel belandde: 2-1.

Panningen ging in de jacht op de gelijkmaker meer risico's nemen en daardoor kreeg Baarlo naarmate de wedstrijd vorderde steeds meer ruimte en de 3-1 kon dan ook niet uitblijven. Die werd wederom gemaakt door Matthijs de Vogel en opnieuw met het hoofd: 3-1. Daarmee kroonde hij zich dan ook absoluut tot de man van de 'match'.

Al met al een leerzame en nuttige oefenwedstrijd met gelukkig weer een spits die kan scoren.

Verslag met dank aan notities van Jan Bouten.