23/08/14 Baarlo – Grashoek : 5 - 0 (3-0)_beker

Een klein kwartier lang wist 5e klasser Grashoek de thuisclub enigszins bij te benen.

Na de 1-0 voorsprong door Dennis van de Vinne, die profiteerde van een slippertje in de Grashoek-defensie, domineerde Baarlo volledig. Grashoek wist daar alleen hard defensief werken tegenover te zetten. Inzet die af en toe zelfs ontaarde in onbesuisde acties, waarvan met name Baarlo- aanvoerder Leon Peeters het slachtoffer werd. Hij moest na een harde charge met een dik opgezwollen enkel van het veld worden gedragen en lijkt enkele weken te zijn uitgeschakeld. Het grote veldoverwicht van Baarlo leidde voor rust nog tot twee treffers, beide van de voet van Frank van Oijen, waarmee het duel in feite al beslist was.

20140823 Baarlo Grashoek beker 01 Baarlo-middenvelder Jeroen van Wylick zaait onrust in de Grashoek-defensie. (Foto:LenG).

Ook in de 2e helft bleef het wedstrijdbeeld onveranderd. Matthijs Hanssen en de ingevallen Tim van den Heuvel schroefden de voorsprong van Baarlo nog op tot 5-0. Waarbij Grashoek enkele malen nog ontsnapte aan een hogere nederlaag, maar paal en lat en gemis aan scherpte in het afwerken stonden een nog ruimere zege van Baarlo in de weg.

20140823 Baarlo Grashoek beker 02
De debuterende Dino Rizvanovic aan de bal in de slotfase van het duel. (Foto:LenG).

In dezelfde bekerpoule won MVC’19 eveneens ruim van Koningslust (5-1). De laatstgenoemde ploeg is dinsdag a.s. in Koningslust de volgende bekertegenstander van Baarlo (aanvang 18.45 uur). De eerste bekerronde wordt dan zaterdag 30 augustus afgesloten met een thuisduel tegen MVC’19. Deze wedstrijd begint dan om 19.00 uur.

Verslag : Len Gielen

Wedstrijdstatistiek

Doelpunten :
1-0 Dennis v.d. Vinne (14e min.)
2-0 Frank van Oyen (30e min.)
3-0 Frank van Oyen (32e min.)
4-0 Matthijs Hanssen (68e min.)
5-0 Tim v.d. Heuvel (74e min.)

Arbiter : Nico v.d. Beucken (Belfeld)
Toeschouwers : 100