Waarschijnlijk hebben jullie het gemist, een terugkoppeling vanuit de bestuurskamer. Omwille van verschillende oorzaken is deze rubriek blijven liggen, maar we realiseren ons terdege dat we dit weer moeten oppakken zodat jullie allemaal op de hoogte zijn wat er binnen de club allemaal speelt. Het bestuur heeft absoluut niet stil gezeten de afgelopen maanden, hierbij een terugkoppeling wat er zoal speelt (en gespeeld heeft) binnen de club, in willekeurige volgorde.

• Trainingskamp Maccabi Haifa en Jong FC Utrecht
    In samenwerking met Chateau de Raay hebben we ons spartpark in juli beschikbaar gesteld voor Maccabi Haifa uit Israel en Jong FC Utrecht. De beide gastploegen speelden ook een oefenduel tegen elkaar (6-0 winst Maccabi). De Israëlische topper speelde daarnaast nog  een aantal wedstrijden op onze accommodatie, te weten tegen ons eigen vaandelteam (15-2), SV Straelen (4-0), RKC (0-0) en Sparta Rotterdam (0-0). Samen met de Werkgroep Accommodatiebeheer heeft het bestuur inmiddels een en ander geëvalueerd. Hieruit bleek dat qua afspraken, organisatie en in de communicatie een en ander nog kan en moet verbeteren. Binnenkort vindt er dan ook nog een evaluatie plaats met het management van Chateau de Raay om te kijken hoe we in de toekomst gezamenlijk de mogelijkheid kunnen blijven bieden om betaald voetbalclubs naar Baarlo te halen.
  • Beamer/Scherm
    Binnenkort wordt er een beamer + scherm gemonteerd aan het plafond in de kantine van Sportpark De Meeren. Deze wens hebben we al langere tijd. Het scherm/beamer kan o.a. gebruikt worden bij vergaderingen, bijeenkomsten en activiteiten. Maar uiteraard zullen we ook op zondagen bij bijzondere voetbalwedstrijden of andere sportevents zoals bijvoorbeeld Formule 1 gebruik maken van de beamer. Zodra de beamer en het scherm gemonteerd zijn en gebruikt kunnen worden laten we dit weten.
  • Afschaffing zwarte munten
    Wij hebben besloten om vanaf dit seizoen geen zwarte munten meer uit te delen aan de leiders. Degenen die nog zwarte munten in hun bezit hebben worden vriendelijk verzocht deze alsnog in te leveren aan de bar. In goed vertrouwen vragen wij de leiders om de begeleiding van de tegenstanders en scheidsrechters op te vangen en een kop koffie aan te bieden, geheel gratis. De eerste maanden van het seizoen gaan we zien hoe dit loopt, maar we verwachten hier eigenlijk geen problemen.
  • Starten met het 'Joint Forces' programma
    Vanuit Knooppunt Baarlo hebben we een presentatie gekregen over het programma "Joint Forces". Meer informatie volgt, maar het komt er op neer dat we oefeningen in ons trainingsprogramma gaan opnemen ter preventie van knieblessures. Het programma komt uit Canada en heeft daar aangetoond dat knieblessures tot meer dan 60% verminderd kunnen worden. We gaan dit samen met Knooppunt oppakken. Binnenkort ontvangen alle ouders van de jeugdleden hier meer informatie over.
  • Pinautomaat
    Binnenkort wordt het mogelijk om aan de bar met de pinpas te betalen. Ook hiermee komen we tegemoet aan een wens die al een tijdje speelt. Zodra een en ander operationeel is zullen we hier via de gebruikelijke kanalen over communiceren.
  • Vrijwillige contributie kaderleden
    Als club moeten wij voor elk lid een bedrag betalen aan de KNVB, zijnde de bondscontributie waarin o.a. tevens de premie voor de collectieve ongevallenverzekering is verdisconteerd. Dit bedrag is doorberekend in de ledencontributie. De contibutie voor kaderleden is sinds jaar en dag gelijk aan de  bondscontributie.Tot en met vorig seizoen verplicht, maar het bestuur heeft besloten dat deze kaderledencontributie vanaf dit nieuwe seizoen vrijwillig wordt. De kaderleden worden hiervan op de hoogte gesteld, waarbij we wel een beroep doen op iedereen deze contributie van € 20,- toch te betalen, omdat dit kosten zijn die wel direct ten laste komen van de clubkas.
  • Volksfeestloterij
    De Volksfeestenloterij is financieel succesvol geweest voor onze vereniging. Door de inzet van iedereen hebben we na aftrek van kosten (o.a. prijzengeld) een mooi netto-bedrag overgehouden van € 3.350,-. We willen dan ook alle leden die zich hiervoor hebben ingezet hartelijk bedanken.Ook dank aan de Stichting Volksfeesten, die ons deze loterij dit jaar gegund hebben.
  • Nieuwe hoofdsponsoren
    De Werkgroep Fondsenwerving heeft de afgelopen maanden weer goed zijn best gedaan. We zijn vooral blij met het binnenhalen van twee nieuwe hoofdsponsoren: Marc Fleuren De Echte Bakker  en VTB Makelaardij. Wij hopen op een langdurige en prettige samenwerking met beide sponsoren.
  • Teamindelingen
    De TC, JC en SC hebben in de maanden april-mei-juni de nodige vergaderingen doorstaan om uiteindelijk tot de teamindelingen te komen. Altijd een lastige klus. Als club zijn we trots nog steeds zoveel teams te kunnen samenstellen, in de regio zien we vooral bij de senioren het aantal teams dalen. Gelukkig kunnen wij nog steeds 7 heren en 2 dames teams inschrijven bij de senioren. Een mooi aantal dat we hopelijk nog lang kunnen blijven vasthouden in de toekomst.

De volgende bestuursvergadering vindt plaats in september. Mocht je vragen hebben die wij als bestuur moeten behandelen, stuur ze naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Tot de volgende 'uit de bestuurskamer'.

Het bestuur van VV Baarlo