Het project "Toekomst vv Baarlo" is nu ongeveer 9 maanden van start, tijd voor een terugblik vanuit de werkgroep zelf.

In het voorjaar van 2015 heeft voorzitter Sjack Janssen een groot aantal mensen binnen de voetbalclub benaderd om eens te brainstormen over de toekomst van vv Baarlo. Uit de groep enthousiastelingen is uiteindelijk een werkgroep ontstaan, die ondersteund door de KNVB in ruim een half jaar tijd in kaart heeft gebracht wat er allemaal goed gaat binnen de club en waar verbeteringen nodig zijn. Deze werkgroep “Toekomst vv Baarlo”, bestaande uit Edwin Peeters (veteranen), Milou Korsten (speelster dames), Bram Reumkens (speler selectie), John vd Heur (club scheidsrechter), Sander Bongers (speler Baarlo3), Monique Vlieks (trainster meisjesteam) en René Janssen (trainer F3/Baarlo2), hebben een 2-tal sessies georganiseerd waarbij een groot aantal leden van de club aanwezig waren. In deze sessies, waarbij de werkgroep ondersteund werd door de KNVB, kon iedereen zijn zegje doen over wat goed gaat binnen de club, maar ook waar verbeteringen noodzakelijk zijn. Al deze punten zijn door de werkgroep in kaart gebracht en inmiddels ook besproken met de verantwoordelijke commissies/werkgroepen binnen de club.

Tijdens de eerste vergadering van de werkgroep van 2016 heeft Monique Vlieks helaas te kennen gegeven te stoppen met de werkgroep “Toekomst vv Baarlo”. Door drukte op het werk kan ze volgens haarzelf zich niet voldoende inzetten voor de werkgroep en heeft ze deze beslissing moeten nemen. Voorlopig wordt er geen vervanger gezocht, maar dat zou in de nabije toekomst zo maar eens kunnen veranderen.

Inmiddels zijn er door het project “Toekomst vv Baarlo” al een aantal verbeteringen zichtbaar binnen vv Baarlo, zoals bijvoorbeeld:

- Verjonging binnen de sponsorcommissie, die inmiddels erg actief is;
- Uitbreiding van het kantine aanbod met o.a. panini’s;
- Thema feesten, waarvan het zeer geslaagde “Oktoberfest” een mooie start was;
- Iets andere opzet van de jaarvergadering.

Maar...als het goed is dan is dit pas het begin! Voordat er echter meer zichtbaar resultaat komt, gaat een afvaardiging van de werkgroep eerst samen met het bestuur de organsatie structuur van vv Baarlo opnieuw in kaart brengen. Conclusie van de bijeenkomsten en evaluatie sessies van de werkgroep is dat de huidige structuur herzien moet worden, voordat er acties weggezet kunnen worden naar de juiste commissies/werkgroepen. De basis moet namelijk goed zijn voor een succesvolle voortzetting van het project. Verwacht wordt dat in maart de structuur opnieuw wordt vastgesteld, waarna de werkgroep weer met de verschillende commissies/werkrgoepen in gesprek gaat om concrete acties uit te zetten. Daarbij zal vanuit diverse gelederen binnen vv Baarlo een beroep gedaan gaan worden op een aantal leden. Mocht jij jezelf al willen aanmelden of zelf nog ideeën hebben dan horen we dat graag. Stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wij houden iedereen verder op de hoogte van de ontwikkelingen en willen voor nu iedereen die al een steentje heeft bijgedragen aan dit project hartelijk bedanken voor de inzet.

René Janssen, namens de werkgroep “Toekomst vv Baarlo”