We spreken over dinsdag 13 oktober jl. waar we om 19.00 uur van de heer Mark Rutte het zeer teleurstellende nieuws kregen te horen over de weer verscherpte coronamaatregelen, waaronder zeker het nieuws over het (opnieuw) stilleggen van het amateurvoetbal. Voelend als een pleister op de wond mag er gelukkig wel nog op deze avond (gewoon) getraind worden. De nieuwe maatregelen gaan immers pas een dag later in. Een verrassende training ditmaal.

Nadat - ondanks het teleurstellende bericht - alle spelers vol goede moed zijn binnen gedruppeld op sportpark De Meeren, wordt klokslag 20.00 uur de training opgestart.

Deze voorlopig laatste training ( in ieder geval zeker in de maand oktober) staat- om het nog enigszins vermakelijk te maken - in het teken van het spelen van een onderling toernooitje, aldus de technische staf.

De groep wordt daartoe verdeeld in 4 teams en deze gaan spelen op één veld met grote doelen en één veld met kleine doeltjes. Nadat alle namen over 4 potten zijn verdeeld, wordt de teamindeling bekend gemaakt: 3 teams met 5 spelers en 1 team met 4 spelers.  Waarschijnlijk is bij de loting van de 4 teams toch gebruikt gemaakt van “koude en warme” ballen. Na de loting blijkt namelijk dat het team met 4 spelers wel degelijk het team is waar ook tevens het meeste loopvermogen in zit.

Team 1 Team 2 Team 3 Team 4
Mike Shaffy Robin Stan
Timo Koen Nick Sven
Maikel Arman Roel Maarten
Laurents Kay Jort Luc
Sil Dennis Tonny

Keepers : Jeffrey en Ian

Nadat de teams hun aanvoerders hadden aangewezen, werden de zelf gekozen teamnamen bekend gemaakt. Als eerste aanvoerder Mike van team 1 die op de proppen kwam met de teamnaam: “VVV-Venlo”. Aanvoerder Shaffy van team 2 koos als van zelf sprekend voor “Kosovo”. Team 3 met aanvoerder Robin verraste met teamnaam “MVV” en als laatste Stan die als aanvoerder van team 4 de training op scherp zette met de teamnaam “MVC’19”.

Na alle plichtplegingen werden de toernooiregels en puntentelling uitgerold.

Hiervan een kort overzicht: winst op veld 1 : 2 punten , winst op veld 2 : 1 punt,  winnaars naar veld 1, het mogelijk inzetten van 2 jokers per team voor dubbele punten. In totaal 9 wedstrijden van 5 min.

2020 1013 mini toernooi selectietraining 01

Het "spektakeltoernooi" in volle gang!

Als hyena’s liep iedereen eerst snel naar veld 1, maar konden vervolgens doorlopen voor eerst een sprintduel tussen de 4 teams, t.w. 1,5 min. sprinten. De snelste 2 teams mochten beginnen op veld 1 met de grote doelen en de kans op de eerste 2 punten.

De start van de sprint zal team VVV  nog lang heugen daar ze dachten op de baan van Thialf te zitten om vervolgens een achterstand op te lopen die moeilijk recht te breien zou zijn. Na de 1,5 minuut bleken MVC’19 en Kosovo de snelste ploegen te zijn op dit onderdeel. Zij mochten dus als eerste teams hun onderlinge wedstrijd beginnen op het belangrijke veld 1.

Er werd gestreden op het scherpst van de snede waarbij de emoties soms hoog opliepen. De punten waren kostbaar en je zag in de loop van het toernooi de spanning dan ook hoog oplopen binnen de teams.

De uiteindelijk uitslagen:

Ronde 1 : MVC’19 – Kosovo 1-0              VVV – MVV 0-1

Ronde 2 : MVV – MVC’19 4-1                   Kosovo – VVV 4-5

Ronde 3 : VVV – MVV 1-2                        MVC’19 – Kosovo 1-2
                Joker: VVV
Ronde 4 : Kosovo – MVV 0-2                    VVV – MVC’19 2-3
                Joker: MVV

Ronde 5 : MVV – MVC’19 1-1                    Kosovo – VVV 1-2

Ronde 6 : MVC’19 – VVV 0-2                     MVV – Kosovo 2-0
                Joker: VVV + MVC’19

Ronde 7 : MVV – VVV 1-2                         MVC’19 – Kosovo 4-6

Ronde 8 : Kosovo – VVV 1-3                     MVC’19 – MVV 0-1
                 Joker Kosovo

Ronde 9 : VVV – MVV 3-0                         Kosovo – MVC’19 1-2
                Joker: Kosovo + MVV + MVC’19

Na al deze (meestal) spannende wedstrijden en het tactisch inzetten van de Jokers is de volgende, bindende uitslag uit de bus gekomen.

1e VVV       12 punten

2e MVV      11 punten

3e MVC’19  5 punten

4e Kosovo  2 punten

2020 1013 mini toernooi selectietraining 02

Team "VVV-Venlo" toernooiwinnaar.

Een verdiende en eerlijke winnaar op een helaas laatste trainingsavond. Proficiat!

Iedereen bedankt bij de voorbereiding en het gladjes laten verlopen van het toernooi.

Voor iedereen binnen VV Baarlo, blijf allen gezond en hopelijk weer tot snel!

Meer foto's: klik hier

Bron: Tim Nabben (trainer)