07/03/2020 | Baarlo - Blerick: 3-0 (2-0)

Na de Vasteloavend de eerste match. Iedereen had er zin in, met in het achterhoofd wel nog de herinnering van de bittere 6-1 nederlaag van de laatste ontmoeting tijdens de 1e wedstrijd van het seizoen.
Blerick trapte af en het duurde 19 balcontacten voordat onze rondzwerven het leer mochten aanraken.  Dat was er slechts 1 en de gasten hadden weer de bal, Blerick bleef rustig rondspelen. Het was echter onze ploeg die het meest gevaarlijk werd, maar in de 16 kwam Fred één pas tekort om in te tikken bij een gevaarlijke voorzet van rechts.

Het spel was het eerste kwartier onzorgvuldig van beide zijden. We wisten nu wel dat er iets te halen viel vandaag. Verder dan een laag schot op de paal kwamen de voorwaartsen van SVB tot dan niet. Het leken wel 2 logge locomotieven die niet vooruitkwamen. Af en toe goed combineren, maar echt gevaarlijk werd het nog niet.

16de min. Het was Edwin die op een assist van Mark met een half geraakte bal (schenen) toch het leer met een hoge boog van buiten de 16 meter over de 'stuntelende doelman' kreeg, 1-0. Vanaf dat moment leek het beter te worden. Binnen 5 minuten was het Ralph die de grote 'doelman' in een onderling luchtduel het nakijken gaf en ons team op een 2-0 voorsprong zette. Meteen daarna werd er gewisseld, beidde doelpuntenmakers moesten het veld ruimen.

Verdedigend stond het redelijk. Al was het niet de verdienste van de gasten dat we bijna een doelpunt tegen kregen. Het was het te rustig/onrustig spel, waarbij Jan de bal nog net kon wegwerken. Nog 1 kansje voor Blerick. Niemand  van de roodzwarten durfde nog te scoren, omdat ze bang waren te worden gewisseld door de leiding.

In de 2de helft begonnen we wat beter, 2 doelpogingingen die niet meer waren dan dat. Over en naast. Er kwam meer ruimte voor onze aanvalslinie maar die wisten er keer op keer geen gebruik van te maken, wat ertoe leidde dat we tegen onszelf gingen spelen. Blerick begon wat meer te drukken omdat wij nog steeds niemand hadden die af kon maken (of niet durfde). We waren wel een paar keer héééél dichtbij maar als je voor bijna open doel nog mist !!!!!!!! Mis je toch iets, 'n killer.

Er was nog een opmerkelijk moment, iedereen kreeg de schrik toen Jan Peeten luidkeels schreeuwde bij een hoge bal en ter aarde ging.
Wat was er gebeurd.......gelukkig niets.(schreeuwen ter zefbescherming in een luchtduel) pffffff. In de slotfase werd er toch nog een keer gescoord door Ralph, na het sterk terugleggen van Edwin, die de bal in 2 keer in het doel wist te werken. 3-0.

Kortom weer een + achter een wedstrijd. Klasse. Verdiend.

Gr Léon

Aanstaande zaterdag wederom een thuiswedstrijd, ditmaal tegen Grashoek. Aftrap 17.00u.