15/02/2020 | Baarlo - Hinsbeck: 1-3 (1-1)

Onze gasten uit Hinsbeck waren toch te sterk, ondanks de steun van een compleet prinsen korps en talrijke supporters.

De 1e tegenstander in de voorjaarsreeks kwam uit Hinsbeck. Vooraf werd gezorgd voor koffie, carnavalscake en uiteraard Boalderse kook, alles in het teken van de Carnaval met als adjudant onze eigen Danny en senioren prins onze Len.

Hinsbeck Trios De Kook smallDe aftrap werd verzorgd door de 2 prinsen-trio's en na het fluitsignaal spurtte prins Rob er met de bal vandoor, zijn poging om vanaf de penaltystip de Hinsbecker doelman te verschalken mislukte helaas (eenvoudig balletje in de handen). Er werden nog enkele foto's genomen van het hele gezelschap, inclusief onze duitse gasten (zie link onder het verslag).

Beter was het begin van ons, na 2 min. spelen lag de bal al achter de Duitse doelman. Het was Noud die de bal mooi vrij speelde en onverbiddelijk uithaalde. Maar vanaf dat moment ging Hinsbeck de wedstrijd dicteren. In de 5e min. een gevaarlijk situatie voor het baarlose doel en in de 10 min. de spits van Hinsbeck werd vrijgespeeld en onze doelman Jan begon aan een reeks met super reddingen. Na 15 min. weer een scoringskans voor Hinsbeck maar de bal ging gelukkig over.

In de 22e min. kregen we zowaar een grote kans om op 2-0 voorsprong te komen. Wat overigens niet verdiend zou zijn op dat moment. Een diepe bal van Bram op Art die langs het doel ging. Jammer! Nog geen minuut later een vrije trap van Hinsbeck die net langs ging en in de 24e min. weer een redding van Jan op een afstandschot v.a. de 16 meter lijn. Alweer de 28 min. en de achterhoede had de handjes vol met het snelle spel het sterke middenveld en de spits, die dankzij Jan nog steeds niet tot scoren kwam

Toch net na het eerste half uur spelen kreeg de ploeg uit Hinsbeck de verdiende gelijkmaker. Een perfecte voorzet van links op de inkomende rechtsbuiten en de bal die precies achter de verdediging viel voor de voeten en met een goeie afwerking 1-1.

Zo nu en dan werden we weggespeeld en had Hinsbeck kans op kans, maar ze hadden het vizier niet op scherp staan. Zo ging de bal nog een keer langs de paal en zorgde Jan ervoor dat het 1-1 bleef met de rust.

Na de thee en een paar wissels begonnen we toch met volle moed aan de 2e helft, maar de 1e kans om  te scoren was gelijk weer voor de gasten (de lat was ditmaal onze redding). Vanaf de 40e min. kwamen we zelf weer aan voetballen toe, het was Noud die met een diepe bal Koen aanspeelde en na goeie controle en schot op goal de bal door de keeper gekeerd zag worden.

Vervolgens ging de bal bij ons weer rakelings langs de paal, aan de goeie kant voor ons. Ook een mooie kopbal van Jerry kon vermeld worden. Maar ook de doelman aan Hinsbeck zijde stond goed te keepen. Daarna was het Fred (speler v/h jaar) die het niet lukte de bal erin te koppen, recht in de handen van den tohrhuter.

Zo ging het op en neer, een mooie wedstrijd waarin veel gebeurde. Het was Jan die zelfs de bal in de handen gespeeld kreeg van de tegenstander i.p.v.de bal in het doel te werken. Zo rond de 50e min. lukte het Hinsbeck door goeie combinaties ons op achterstand te zetten, 1-2. Gelijk erachteraan de 1-3, spielplangestatter Totti stond aan de basis van de goal met veel overzicht.

We kunnen terug kijken op een leuke wedstrijd waarin de onderlinge contacten met Hinsbeck goed uitpakten en verder werden verstrekt.

Man of de match: Jan Peeten (met veel voorsprong)

Gr. Jo

Aanstaande zaterdag begint de 'competitie' weer, met de thuiswedstrijd tegen Blerick. Aftrap 17.00u.

Link naar foto-album (met dank aan Jan Smits):