07/12/2019 | Bree - Baarlo: 0-6 (0-2)

De laatste horde in 2019. Het voetbal-jaar 2019 moest uit tegen Bree afgesloten worden, als het de kon met een goed resultaat. De (interne) strijd om de periodetitel is immers nog open...

Zoals vaker het geval is begonnen we vol goede moed aan de derby. We schoten uit de startblokken en in de 2de minuut was het al raak. Wout bediende Teun en die nam de openingstreffer van dit doelpuntenfestijn voor zijn rekening. We zaten er goed bovenop, kort verdedigen en snel combineren was prima.

Na 10 min. de eerste aanval van de gasten, Ron grijpt in. We hebben het betere van het spel, zoals vaker het geval maar scoren niet. Opnieuw moet een keer een aanval stoppen, vrije trap voor de breetsen op 18mtr, in de muur en gevaar weg. We spelen goed tot aan het doelgebied, maar verzuimen daarna keer op keer om de score te verdubbelen. Of we worden benadeeld door buitenspel, een 100% kans toch afgevlagd?

Bree krijgt wat meer moed en komt weer eens door, maar Rene brengt redding. In de laatste min. 1ste helft wordt Noud rand 16 onderuitgehaald, vrije trap. Hij neemt deze hem zelf en in 1 tijd in de rechterbovenhoek geplaatst. 0-2.

Pauze

Meteen in de aanval na de Bree-break. Edwin past op Noud die de laatste man en keeper uitspeelt en de paal treft, in de rebound scoort hij alsnog vanuit een bijna onmogelijke hoek de 0-3. Bree probeert te counteren, maar nu brengt Tom redding.

Het spel gaat wat op en neer en dat in Bree! In de 40ste min een echte aanval van Maasbree, maar Rene redt. Voorin storen we goed, wat bij tijd en wijle tot kleine kansjes leidt maar meer niet.

Ralph wordt in de 57ste min. vastgehouden in de daarop volgende pingel laat Koen beheerst het netje voor de 0-4 bollen. Edwin speelt wat meer aan de 16 en krijgt een mooie bal vanaf de achterlijn, blind gegeven door Koen, en scoort netjes geplaatst de 0-5.

In de slotminuut waagt Bram het met een afstandschot ruim 25 mtr!..B(r)am jong 0-6!

Met recht een zekere en verdiende overwinning en nu een verdiende najaars/voorjaars stop.

En allen een goede kerst en een fijn nieuwjaar gewenst.
Gr. Léon

Interne competie:
Met deze prachtige overwinning in de derby tegen Bree is de 1e seizoenshelft natuurlijk al zeer geslaagd; maar liefst 27 punten in 11 wedstrijden (gemiddeld: 2,36 per wedstrijd), een prachtig resultaat...echter net te weinig voor het binnen halen van de 1e periode (tot winterstop) v/d interne competitie. Baarlo 5 had een net iets beter gemiddelde: 2,43 punten per wedstrijd.

Baarlo 5 proficiat met jullie periode-titel; na de winterstop zullen we weer vol gaan voor de 2e periode (tot zomerstop)!