30/11/2019 | Baarlo - Sparta: 4-2 (2-1)

Veteranen pakken weer 3 punten in de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop.

Het was nog geen 5 uur toen floot onze vaste scheids Charrel voor het beginsignaal. Het veld was vochtig en vooral glibberig, soms leek het af en toe wel op een schaatswedstrijd.

Vanaf het beginsignaal werd er door ons aanvallend gevoetbald. Gelijk de 1e min. een schuine voorzet van Art op Noud, maar deze werd net weggetikt voordat Noud kon uithalen. In de 5e min. wisten we te scoren door een steekbal van Edwin op Noud die met een droge schuiver de bal in de verre hoek schoot (1-0).

Eventjes later de eerste echte aanval van Sparta. Een diepe bal kwam tot op 20 meter van ons doel, Jan komt uit en werd sluw uitgespeeld en goal voor Sparta (1-1). Zo rond de 10e min. balletje van Wout op Art die de bal gelijk uithaalt maar dat lukte niet. We gingen door met het overwicht dat we hadden, maar scoorden niet. 15e min.voorzet Sparta en goeie vangbal van Jan.

Sparta speelde vaak de diepe bal en leed daardoor veel balverlies. Nog voor de eerste wissels een aanval uit het boekje, Art scoorde na
een goeie bal van Edwin waardoor Art vrije doortocht had en eenvoudig kon scoren (2-1).

Het duurde eventjes na het wisselen voordat iedereen na wat onduidelijkheden en verwarring weer bij de les was. Volgende keer maar niet meer wisselen bij een corner van de tegenstander!

Ook was er nog een goeie sliding nodig van Rob en goed keepers werk van Jan om te verhinderen dat de spits van Sparta kon scoren. Daarna wij met een counter, maar een verdediger van Sparta voorkwam dat Mark kon scoren. In de 28min. schoot Guido nog op goal, na een hoekschop.

Ook de linksbuiten van Sevenum wist Jo op snelheid uit te spelen, maar gelukkig kon Rob redding brengen door goed rugdekking te geven. Het bleef op en neer gaan, met combinaties van Ron op Noud door naar Danny op Ralph maar helaas de keeper van Sparta voorkwam een goal met een sliding. Zo kreeg Noud nog een kans aangespeeld door Danny net voor rust, maar de bal vloog hoog over.

35e min. rust en eventjes opwarmen met een beker warme thee.

Toen Sparta net na rust een corner kreeg ging alles nog net goed voor ons, hoewel Jan eventjes was verblind door de verlichting. Ook Mark kreeg aan onze kant al snel een kans na een diepe bal van Danny. Daarna balverlies op het middenveld voorzet van rechts maar door slechte controle van de voorhoede speler van Sparta kon Jan ingrijpen.

42e min kreeg Ralph ook zijn kans, maar het wilde niet lukken deze middag. Guido kreeg bij een open kans het balletje ook niet tegen de touwen. Toen was het Sparta, die de 3-1 maakte op een voorzet van Mark. Maar de 4-1 kwam wel van de voet van Mark. Nog een verkeerde bal van Rob achterin, maar dat werd goed opgelost door Roel.

Eventjes leek de 4-1 overwinnig binnen te zijn...maar zo schoot Sparta de bal nog net langs ons doel en in de 58 min. werd de voorzet toch nog
ingekopt, eindstand 4-2.

De leiders en toeschouwers waren na de wedstrijd tevreden met het getoonde spel en resultaat.

Gr. Jo