12/04/2014 Baarlo – Koningslust : 1 -1 (1-1)

Weer geen zwarte panter in het doel en weer geen overwinning. Verder geen eigen doelman ter beschikking en dus werd er weer een beroep gedaan op Rob van Hees die een uitstekende wedstrijd keepte. Rob bij deze weer bedankt voor jouw diensten.

In een gelijk opgaande beginfase kreeg Koningslust (GONA) de eerste kans. Een schot in de 8e min. van net buiten de 16 belandde tegen de staander. Gelukje voor Baarlo. Vanaf dit moment kregen we een zeer licht veldoverwicht, wat resulteerde in een goede kans onzer zijde. In de 14e min. schoot Ralph Stoffels op aangeven van de zeer ijverige Ed Ververgaert tegen de goed uit zijn doel komende GONA-doelman. Enkele min. later - 20 min. - kregen we door onoplettendheid de deksel op onze neus. Een vrije trap van links – gekregen door een onnodige overtreding op het middenveld – werd door de GONA-spits mooi ingekopt en was onhoudbaar voor de doelman: 0-1. Of zou de zwarte panter deze gehad hebben? We zullen er nooit achterkomen. In de 27 min. maakten wij de verdiende gelijkmaker. Via een uitbraak over links kwam de bal bij de ijverige Ed Ververgaert, die met een ietwat vreemde lob de doelman het nakijken gaf: 1-1. Met dit gelijkspel gingen we de rust in en hier had iedereen vrede mee in deze niet zo sprankelende 1e helft.

Na de thee het zelfde spelbeeld als in de 1e helft met niet al te best voetbal. Er werd wel gewerkt maar de combinaties liepen voor geen meter. Steeds veel onnodig balverlies en verkeerde ballen die niet aankwamen waren er de oorzaak van dat het een saaie wedstrijd werd. Toch kregen wij de beste kansen. Zoals in de 37e min. Een voorzet van rechts werd verkeerd getimed door de Baarlo spits. In de 41e min. werd Ralph Stoffels vrijgespeeld door Leo. Hij faalde kinderlijk van dichtbij door de bal zachtjes tegen de doelman te schieten. Enkele min. later kregen we de grootste kans van de wedstrijd. Via de kluts kwam de bal vrij voor de voeten van Peter Bouten die een niet te missen kans naast het doel schoot. Iedereen – en zeer zeker de mensen op de bank – snakte naar het einde. In de laatste min. had een overwinning er nog ingezeten waren het niet dat weer Ralph Stoffels - door Peter Heijnen de diepte ingestuurd – een grote kans voorbij zag gaan. Hij wilde de doelman met een lob passeren. Helaas vele meters over.

De 2e helft was ondanks redelijk werken met regelmaat niet om aan te zien. Na de wissel van Ed in de rust – hij speelde een van zijn beste wedstrijden dit jaar, de 4e – was het grootste gevaar in de voorhoeden verdwenen, waardoor er ook niet veel aanspeel punten te zien waren. Enig positief puntje in deze wedstrijd was het werk van de uitstekend leidende scheids Flet. Sorry Fred (Ottenheym). Zo eindigde deze wedstrijd in een terecht gelijkspel.

Verslag : Cor Trepels (alias de Zwarte Panter; nou ja zwart)