16/11/2019 | Belfeldia - Baarlo: 3-1 (2-1)

3e zege op rij, ditmaal was Irene B de tegenstander, ook zij werden vakkundig aan de zegekar gebonden. Al meteen vanaf de aftrap gingen we op de aanval spelen.

Na ongeveer 10 min. spelen kreeg Edwin - 1e wedstrijd na blessure op het p&m toernooi in augustur - de bal over rechts aangespeeld waarna hij een goeie voorzet gaf op Fred die met een cool intikkertje er 1-0 van maakte. Ook Noud was dichtbij een treffer, maar zag zijn inzet aan de verkeerde kant van de paal gaan.

Toen een Irene speler de bal eventjes later echter bij ons rond de 16 m. de bal op doelman Rene schoot, verdween de onhoudbare boogbal in de verre hoek, 1-1. Ook onze laatste man Rob ging toen mee naar voren en kwam in de gelegenheid om met een kanonskogel van 20 meter afstand de Irene doelman op de proef te stellen, maar helaas goeie redding van de Irene doelman.

Eventjes later was het Leon die met een omhaal vanuit een hoekschop het doel van Irene bestookte. Nog voor rust kreeg Edwin wederom de bal van Noud en uit diens voorzet scoorde Noud zelf met een mooie kopbal, 2-1. Dit was weer een mooie aanval uit het boekje. Leons schot vlak voor rust het signaal werd door de Irene doelman goed verwerkt.

Bij de eerste aanval na de thee kwam Fred mooi vrij op linksbuiten. Na balverlies kwam de bal bij Bram die net wat te slapjes op doel schoot. Weer een mooie aanval: Bram op Leon, die rond de 16 werd neergevloerd. De vrije trap die volgde werd heel goed benut door Noud, de strakke bal verdween in de hoek die voor de keeper zou moeten zijn, 3-1.

Net zoals in voorgaande 2 wedstrijden kregen we nog diverse kansjes in de 2e helft, maar de bal wilde er niet (meer) in. Nog een laatste aanval van Leon en Noud, maar ze kregen de bal niet bij de vrijstaande Fred. Complimenten aan het middenveld en de verdediging, Irene kreeg in de 2e helft geen enkele uitgespeelde kans meer. Charrel floot ook een sterke wedstrijd.

Zaterdag gaat de reis naar Helden, altijd lastig. Kunnen de roodzwarten stunten en goede stappen zetten in de interne competitie....?

Gr. Jo en Ralph

Aanstaande zaterdag de uitwedstrijd tegen Helden, aftrap 17.00u. Spelers uiterlijk 16.00u aanwezig bij Centraal.