28/09/2019 | Baarlo - BEVO: 6-2 (4-1)

De eerste thuiswedstrijd voor de veteranen van Baarlo verliep zoals verwacht, tegen een iets minder sterke tegenstander. Ditmaal waren de mannen van Beringe op bezoek een nieuwe tegenstrander in onze 'competitie', maar wel bekend van het Peel en Maas toernooi.

Al vanaf het begin van de wedstrijd waren we de bovenliggende ploeg. Na 8 min. een mooi afstand schot van Bram, via een prachtige boogbal in de lange hoek.1-0. Het antwoord van Bevo kwam gelijk hierna, een afstand schot op gelegenheids keeper Fred (onze 3e keeper) die de bal goed verwerkte.

Dan de 1e hoekschop, voorzet van Leon en weer stond Bram op de goeie plek. 2-0. In de 15 min. een steekbal van Dennis Hoogduin (gastspeler lager team) op de doorgebroken Leon, maar helaas bleef de bal onder zijn voeten steken. Toch kwam de ploeg uit Beringe nog voor rust terug in de wedstrijd met de 2-1.

Eventjes later een diepte bal van Art op Leon en bal verdween in het netje 3-1. Niet veel later een goede solo actie van Guido, die afgerond werd met een schuiver in de lange hoek 4-1. Zo ging het spel door tot aan de thee, met nog een grote kans voor Art, maar de doelman van Bevo was in goede doen.

Baarlo kwam net zoals de 1e helft goed uit de startblokken, dit resulteerde weer een kans voor Art, maar helaas had hij het vizier niet op scherp...of wilde hij te graag? In de 45 min. kwam door goed combinatie spel Art weer vrij voor doel, maar het zat niet mee...de ballen wilden er niet in.

Kort daarna Bevo met een diepte bal die door Jo verlengt werd en onfortuinlijk bij de tegenstander terecht kwam, dit werd gelijk afgestraft. 4-2. Maar het was weer Art die eventjes later overschoot vanuit een lage voorzet van Koen bij de 2e paal.

Na wat schermutselingen (helemaal niet nodig bij een stand van 4-2) op het middenveld kregen we in de 50 min. een vrije trap. De voorzet die volgde werd door een verdediger van Bevo in eigen doel gekopt, 5-2.

Het was alweer de 55 min. voor het doel van Bevo bij een overstapje van Bram waarna Art eindelijk en beheerst scoorde met een droge schuiver 6-2. Daarna nog een goede voorzet van Guido op het hoofd van Bram en weer een redding door de doelman van Bevo.

We bleven heer en meester in de 2e helft (we kregen kans na kans), de laatste kans in 68 min. hier bleef het bij. Een verdiende overwinning ondanks de vele gemiste kansen, onder goede leiding van gelegenheidsscheids Leo de Bock en goed keeperswerk van Fred.

Gr. Jo

Aanstaande zaterdag de uitwedstrijd tegen Panningen, aftrap 16.30u. Spelers uiterlijk 15.30u aanwezig bij Centraal.