29/06/2019 | Toernooi Hinsbeck: 8ste plaats (na strafschoppen)

Als je bovenstaande regel leest dan zou je niet denken dat de veteranen van vv Baarlo uiteindelijk op de 8ste plaats zijn geëindigd op het Alte Herren Turnier in Hinsbeck. Net zoals de voorgaande jaren moesten leiders Jo en Leon, ondanks dat het dit jaar een kleinfeldturnier was, weer alle zeilen bij zetten om een team op de been te krijgen. Met hangen en wurgen is dit zoals jullie kunnen lezen weer gelukt.

Het was zeer warm op zaterdag 29 juni. Verzamelen op 12.30 uur op de markt bij Centraal, hier konden de 'nieuwe' spelers zich voorstellen aan de oude spelers en ook de talrijke supporters. Uiterlijk 13.00 uur vertrek. Na wat gesteggel wie waar in de auto ging zitten werd er vertrokken.

Het was of de supporters het konden ruiken want er stonden weer talrijke zelfgemaakte erdbeer, chocolade kuchen en torten klaar om de aanwezige spelers en supporters te verwennen.

Al snel bleek dat een aantal Duitse Alte Herren (er hadden zich 16 teams aangemeld) teams zich hadden afgemeld vanwege het warme weer.

Om 14.00 zou er gestart worden op 3 velden maar dit werden er maar 2 want er was ook nog eens 1 team niet op komen dagen. Reden voor de organisatie om per wedstrijdronde maar 2 wedstrijden tegelijk te laten spelen en de kunstrasen dit jaar links te laten liggen. Dit tot grote vreugde van Baarlo en MVC.

Baarlo speelde zijn 1e wedstrijd tegen Leutherheide, een matige wedstrijd met weinig hoogtepunten, ein gerechtes 0-0.

De 2e wedstrijd werd gespeeld tegen Viersen. Baarlo kwam sterk uit de startblokken en had een aantal goede kansen, gastspeler Hay (voor de insiders Rick) Nelissen scoorde vlak voor tijd de verdiende 1-0. Dit bleek ook de eindstand te zijn. Goede start dus voor de Alte Herren aus Baarlo.

De 3e wedstrijd was tegen de favoriet sv Rhehania Hinsbeck, een spannende en gelijk opgaande waar Baarlo iets te weinig kreeg en eindigde in 0-0. Nog steeds niet verloren. We moeten diep in ons geheugen gaan wroeten om te kijken of dit eens gebeurd was. We weten het helaas niet.

De 4e wedstrijd was tegen Nettetal. Er mocht niet verloren worden want dan zou de mogelijkheid er nog zijn dat men zelfs niet de kruisfinales zouden halen. Het werd een op en neer gaande wedstrijd met kansen over en weer. In de laatste seconden een zeeeeer grote kans voor Nettetal maar uiteindelijk wist Keeper Jan Peeten ook dit duel zijn doel schoon te houden. Eindstand 0-0.

Resultaat na de poulewedstrijden een mooie 2e plaats.

In de kwartfinales moest er aangetreden worden tegen de nummer 3 uit poule A, Thomasstadt Kempen. Kempen begon goed maar Baarlo nam het spel al snel over. Een zware overtreding op Fred Ottenheijm resulteerde in een gele kaart voor een speler van Kempen en deze speler moest 3 minuten naar de kant. Fred Ottenheijm was helaas uitgespeeld dit toernooi. Baarlo bleef veel sterker en had grote tot zeer grote kansen, Marco, Leon, Roel en een zeer grote kans voor Hay (Rick), helaas stond het vizier niet goed of de keeper van Kempen had een goede redding. Eindstand 0 – 0, strafschoppen dus. De supporters hadden al bij de organisatie geïnformeerd hoe het verder ging, Fünf strafstossen zouden er genomen moeten worden.

Baarlo mistte de 1e 2 pingels en Kempen scoorde ze allebei, Baarlo mistte ook de 3e en toen floot de scheidsrechter af. Kempen stond in de halve finale. Maar de scheidsrechter werd door de supporters erop gewezen dat er 5 strafschoppen genomen moesten worden. Beraad met de organisatie en zo was het ook. Kempen miste hun penalty ook. Omdat Baarlo daarna ook weer mistte ging Kempen uiteindelijk nog door.

Er moest dus gespeeld worden om de 5-8 plaats. Hiervoor was voor alle teams weinig animo meer waardoor er besloten werd om dit uit te vechten met de strafschoppen.

Baarlo moest eerst tegen MVC. Helaas nam Maasbree de strafschoppen beter dan Baarlo dus werd het de 7e of 8ste plaats.

Tegenstander was de andere voetbalclub uit Nettetal, Union Nettetal, Ook hier weer hetzelfde liedje, bijna alle strafschoppen gingen over. Het werd uiteindelijk de 8ste plaats.

Geen wedstrijd verloren, geen tegendoelpunten, in totaal van de 15 strafschoppen er 3 of 4 benut. Heren Leiders, hier moet op getraind worden.

Wat wel belangrijkste is dat MVC en Baarlo de 3e helft weer gewonnen hebben van de Duitse ploegen en dat ze ondanks de vele biertjes vlak voor vertrek het hoofd nog koel weten te houden door Erste Hilfe te verzorgen bij een ernstig ongeluk. Complimenten mannen.

Fazit. Je voetbalt 90 minuten en uiteindelijk wint er een Duitse Ploeg, je kunt het ook anders zeggen:

Je speelt een uitstekends turnier en uiteindelijk eindigt Maasbree weer boven Baarlo.

Het was weer een gezellig toernooi met lekkere kuchen, Krakauer oder Nacke steak mit pommes en lekkere biertjes.

Met dank aan onze gastspelers, Bas Cootjans, Marco van Lier en Rick Nelissen. Fred Gommans bedankt voor het mee nemen van de sporttas en Leo Hendriks, Ron Peeters, Hay Ewalds en Hay Nelissen voor het supporteren. Natuurlijk ook dank aan de dames die de spelers gebracht hebben naar Hinsbeck.

En last but not least de andere spelers die ondanks de j=hitte toch mee gedaan hebben met het mooie toernooi.

Tot volgend jaar.

Gr. Hay N.(onze verslaggever ter plekke)

Rest ons nu te genieten van de welverdiende zomerstop, na een mooi en sterk seizoen. Medio augustus zullen de trainingen weer hervat worden en op 24 augustus is weer het P&M veteranen toernooi, ditmaal op de velden van MVC'19 (vanwege hun 100-jarig jubileum).