18/05/2019 | MVC - Baarlo: 4-3 (2-1)

De laaste uitwedstrijd stond vandaag op het programma, de derby tegen Bree. We waren weer met net voldoende spelers ondanks de pogingen van Jo om nog wat te regelen.

Na wat rond spelen om de kat uit de boom te kijken schiet Rob na een paar minuten de bal van achteren precies bij Art in de loop, die vanaf 25 mtr de doelman ,die wat ver in de 16 stond, met een sublieme lob te verschalken. 0-1 in de 7de min.

In de 17de min een aanval van Bree over links die bij de 2de paal wordt geplaatst. Een intikker 1-1 van dichtij, 1-1. Weer 3 min later een corner van links die met hinderen van de doelman tot een goal leidt, 2-1.

Vlak voor het eind van de 1e helft een corner. Angelo wordt goed in stelling gebracht en hij wordt bewust (onregelmentair) met een knietje in de rug uit de wedstrijd gespeeld. Geen pingel volgens de scheids. Inmiddels is echter bekend dat Angelo bij deze onbesuisde actie 3 ribben heeft gebroken. Angelo beterschap.

Na de pauze moeten we met 10 man verder, omdat Johan wordt weggeroepen vanwege een storingsdienst. Na een goede loopactie van Art wordt de bal slecht weggewerkt door de britse defensie en komt de bal tot 2 keer toe voor de voeten van Léon, die bekeken de keeper met het buitenkantje lobt. 2-2.

In de 13de min breken de Breetsen door de verdediging met een goede steekbal en ronden het goed af, 3-2. In de 50ste min een vrije trap die snel wordt genomen, de Baarlose defensie was nog niet georganiseerd, de koren op de molen van de britse spits die een met een mooi puntertje de bal in de bovenhoek deponeerde, 4-2.

Wie dacht dat de Baarlonaren nu verslagen waren, had het aan het verkeerde eind. De veteranen toonden wederom veerkracht. In de 56ste minuut een mooie steekbal van Wim op Art die over de doelman probeert te stiften, maar die wil hier niet aan meewerken en kan hem nog net voldoende toucheren.

Luttele minuten later een bekeken schot van Edwin die net uit de kruising wordt gebokst. Baarlo dringt aan tegen de elf van Bree en dat met een man minder en 2 halve voorsten (Wim en Léon) die beiden met een hamstring blessure toch doorgaan.

Kort voor het einde nog een diepe bal van Edwin op Art, die de defensie te snel af is en de bal netjes breed legt op Léon, die de bal inschiet. Een knappe aansluittreffer, 4-3. Hier blijft het echter bij, een mooie uitslag met maar 10 man op het veld.

Roy Stemkens (keeper 6e) bedankt voor het uithelpen in doel en de mooie reddingen.

Ook de supporters van Baarlo weer bedankt voor de aanmoedigingen, de twaalfde man is o zo belangrijk, ook in de 3de helft.????

Dit verslag kwam tot stand door Leo en Léon.

Aanstaande zaterdag 25 mei spelen we onze laatste wedsrijd van dit seizoen, de Venlonaerkes van '03 is de tegenstander, aftrap 17.00u.

Let op!
Denk aan het tijdig opgeven voor de seizoensafsluiting, uiterlijk aanstaande vrijdag!