29/03/2019 | HBSV - Baarlo: 1-3 (0-2)

Vanwege de vele Venlopers aan HBSV en enkele aan Baarlo-zijde was de wedstrijd verschoven naar de vrijdagavond. Met weer allemaal eigen, fitte spelers begonnen we na een lekker fietstochtje aan de wedstrijd tegen het altijd lastige Holt-Blierik.

Meteen vanaf het begin werd de tegenstander vastgezet op de eigen helft. Met goed en snel combinatie voetbal ontstonden er meteen een aantal goede mogelijkheden, maar waren we ietwat onzuiver in de eindpass of de afwerking.

In de zoveelste minuut een mooie steekpass vanaf het middenveld naar onze rechtervleugelspeler Guido, die de bal vanaf de achterlijn panklaar wist te leggen voor de goed doorlopende linkervleugelspeler Jeroen. Jeroen wist de bal rechts (ja ja, met zijn rechtervoet) vakkundig net voor de verdediger en keeper in het netje te tikken, vast geoefend met fifa. Een terechte 0-1.

Meteen daarna werd de druk nog verder opgevoerd en hadden we duidelijk honger naar meer. Zelfs de truc van HBSV met 2x nummmer 10 op het middenveld bracht onze verdediging niet in de problemen. Het stond simpelweg als een huis en het balletje ging gemakkelijk rond. Tegen het einde van de 1e helft vond Rob het wel welletjes geweest en wellicht een beetje saai en begon aan een solo vanaf eigen helft. Na een goed een-tweetje met Wout nam Rob de bal op de slof en met een mooie schuiver verschalkte hij de keeper, 0-2 ruststand.

De rust werd in de dug-out gehouden, vanwege de enorme afstand naar de lokalen. De thee kwam net op tijd en ook onze machinist Ralph sloot nog aan voor de 2e helft. HBSV had ook nog wat versterking op de bank en zou 2e helft vol gas gaan, na de nodige omzettingen.

De 2e heflt begon de mannen in het groen-wit een stuk offensiever en probeerde vat te krijgen op het middenveld. Er kwam meer beweging en door onze eigen omzettingen in de as, moesten we zowaar even terug op eigen helft. Na een minuutje of 10 stond alles op z'n plaats en kregen we weer vat op de wedstrijd, zonder ook maar een enkele kans weg te geven.

Enkele minuten later werden de mannen uit Holt-Blierik weer in de wedstrijd geholpen. Een halve, verdwaalde voorzet van een speler in buitenspel positie kwam  door een misverstand tussen Jan en de dikke teen van Wim in het doel terecht. 1-2.

In de periode daarna kantelde het spel weer en kregen we weer diverse kansen. Een schitterende curvebal van Art met het buitenkantje kwam voor de voeten van onze machinist terecht en hij kon vrij op de keeper af, helaas wist hij dit buitenkansje niet op waarde te schatten...of had teveel kast om na te denken.

Op het eind konden we weer druk zetten op het doel van onze gastgevers en kwamen we enkele keren gevaarlijk voor het doel, maar ook diverse corners wisten niet verzilverd te worden. Uiteindelijk kwam een afvallende bal voor de voeten van Wout en hij scoorde vanaf de rand 16, via binnenkant paal. 1-3. Eindstand.

Al met al een mooie zege en verzorgd spel, dit biedt een goede basis voor de rest van het seizoen.

Door de aanhang werd dan ook geweldig genoten en werd dit als een van de beste wedstrijd van de laatste jaren betiteld. Mannen bedankt en graag gedaan!

Na het douchen stond ditmaal nog een feestje gepland in de kantine van HBSV, niemand minder als onze eigen Andre Hazes kwam optreden. Gezamelijk werden dan ook onze kelen schor gezongen, maar ze hadden gelukkig het medicijn uit de tap voldoende voorradig. Dit alles werd mede mogelijk gemaakt door HBSV, waarmee we gezamelijk de geluidsinstallatie van Leon Vestjens geregeld hebben.

Aanstaande zaterdag 6 april spelen we weer thuis, aftrap 17.00u. Ditmaal tegen TSC'04 waar we nog een appeltje mee te schillen hebben na de afstraffing in Tegelen eerder dit seizoen.

Gr. Edwin.

Hazes HBSV vierkant