09/03/2019 | Baarlo - Belfeldia: 5-1 (2-1)

Op een winderige en natte dag was het tijd voor een vervroegde wedstrijd op veld 2, ivm de invallende duisternis (aanvang 16.50 uur). Met ruim voldoende spelers, vrijdag nog met 12 en zaterdagmiddag met 15...gaat goed.

De gasten uit Belvend hadden de eerste plaagstoot in de 3de minuut, maar meer dan dat was het niet. De straffe wind deed zijn werk in ons voordeel, we hadden hem mee. Onze eerste aanval met voorzet kwam van Wout die helaas niet al te veel voorstelde. In de 7de min een hoge pass van Fred op Ralph, die doorkopte naar Marco die beheerst binnen tikt. 1-0.

In de 15de min een wapenfeit van de Belfeldia voorsten, afstandschot op de binnenkant van de paal en over de lijn...helaas 1-1. In de 5de min na het doelpunt weer eenzelfde poging van Belfeldia nu bij Jan in de handen. Ons antwoordt hierop was een steekpass in de 22ste min van Wout op Art die de bal in de handen van de doelman schoot. Weer 3 min later (25ste minuut) een voorzet van Edwin, die Ralph helaas niet naar waarde wist in te schatten. In de 30ste minuut was het Jeroen die een prima voorzet op Ralph gaf en die naar behoren als een echte spits afmaakte, 2-1.

Onze gasten waren in de eerste helft wat van slag omdat de arbiter zich streng opstelde ondanks een paar kleine foutjes die in Baarloos voordeel uitvielen. Maar na de thee moesten we toch weer vol ertegen. De Belfeldse équipe had zich weer opgeladen om ons te pakken. In de 43ste minuut een vrije trap 20 mtr. Slecht genomen. in 47ste minuut een steekpass van Edwin op Léon rand 16, die de keeper vakkundig uitspeelt 3-1.

Het antwoord kwam van Belfeldia, in de 39de min schot op de lat..pff mazzel. 55ste min kopbal Belfeldia dat ietwat aanvallender speelt, gelukkig net over.

In de 57ste min een elf meter na een 'overtreding' op Ralph? Deze wordt héél langzaam door Léon verzilverd, hij wilde de keeper een kans geven. 4-1. In 62ste minuut een (Messi-)demarrage vanaf eigen helft door Léon, die tot aan de 5 meter doorging en via de keeper met mazzel scoorde. 5-1. Een zuivere hattrick.

In de slotminuten nog een fantastische redding van Jan op een bijna perfect schot van de spits van Belfeldia. Bijna perfect, maar wij hebben Jan!

De toeschouwers worden weer bedankt voor hun komst en support aan het veteranenteam.

De volgende wedstrijd is zaterdag 23 maart aanstaande, thuis tegen SC Irene. Aanvang 17.00u.

Gr. Jo en Léon.