Na een korte zomerpauze hebben wij als bestuur het nieuwe seizoen weer opgepakt. De eerste vergadering zit erop, het belooft wederom een interessant jaar te worden voor VV Baarlo. Veel nieuwe ideeën en ook een aantal zaken die noodzakelijk zijn om op te pakken en niet meer uitgesteld kunnen worden. Wij hebben er in ieder geval veel zin in.

Tijdens de eerste bestuursvergadering van het seizoen 2019-2020, 13 augustus jl., zijn de volgende onderwerpen besproken:

• Communicatie met werkgroepen: Omdat we deze vergadering niet compleet waren door omstandigheden, maken we in de vergadering van september een planning om met alle werkgroepen om tafel te gaan zitten voor een terugkoppeling op de brainstormsessie die we in het voorjaar hebben gehouden. Dan gaan we in overleg met de werkgroepen acties uitzetten die opgepakt kunnen worden.
  • Contract met brouwerij Lindeboom: Het contract (dat nog wel een jaar doorloopt) is formeel opgezegd. In de tussenligende tijd gaan we in gesprek met een aantal brouwerijen (waaronder Lindeboom en Alfa) om een nieuw contract aan te gaan voor de komende jaren. Zodra wij als bestuur hier een keuze in hebben gemaakt laten we dit weten.
  • Plastic koffiebekers en bestek: Deze worden op termijn verboden. We hebben hierop vooruitlopend inmiddels reeds de keuze gemaakt om alvast over te stappen op kartonnen bekers. Net als de hard plastic bierglazen geven we deze kartonnen bekers een verenigingstintje (kleurtje, logo). We verwachten op niet al te lange termijn deze nieuwe bekers in gebruik te kunnen nemen.
  • Kledinglijn: Er is mogelijk wat ruis ontstaan over de kledinglijn in de afgelopen maanden. Wil jij graag een shirt, polo, tas, trainingspak bestellen? Neem dan eerst even contact op met Arno v.d. Eertwegh, Coördinator Kledingbeheer: mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Werkgroep MVO: Een aantal leden van deze werkgroep heeft te kennen gegeven te willen stoppen. De werkgroep is nu naarstig op zoek naar versterking. Heb jij interesse om deel uit te maken van deze werkgroep, meld je dan aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Groot onderhoud: Binnen niet al te lange tijd moeten we het dak van de clubkantine vervangen. Dit is een noodzakelijke ingreep en betekent financieel een flinke investering. We gaan echter ook bekijken of we met deze renovatie - binnen de financiële mogelijkheden - ook nog verbeteringen kunnen aanbrengen. Denk bijvoorbeeld aan detailaanpassingen intern of een terrasoverkapping, een al lang gekoesterde wens. Tevens onderzoeken we dan de mogelijkheden om te investeren in verduurzaming, bijvoorbeeld door de aanschaf van zonnepanelen waarmee op de lange termijn kosten zijn te besparen. Op basis van de conclusies maken we hier t.z.t. (go or no go) keuzes in. Ook wordt er gekeken naar de mogelijkheid of de waterput dieper kan worden geslagen, zodat we dan bij het sproeien van de velden geen last meer hebben van roestwater wat nu wel een behoorlijk probleem is (bruine aanslag op doelen, reclameborden, dug outs e.d.).
  • Trainingen: De senioren hebben de trainingen weer hervat. De trainingsvelden 4 en 5 hebben recentelijk nog een extra impuls gekregen en zijn daarom nog niet bespeelbaar. De senioren trainen op dit moment tijdelijk op de speelvelden 2 en 3. Vanaf maandag 19 augustus starten ook de trainingen voor de jeugd. Dan kan iedereen weer gebruik maken van de trainingsvelden 4, 5 en 6.
  • Financiën: Ondanks een aantal investeringen die we afgelopen seizoen gemaakt hebben, kunnen we melden dat we desondanks financieel een positief resultaat hebben behaald. Tijdens de algemene ledenvergadering (eind november) komen we hier uitgebreid op terug.
  • Oefenmaterialen: Binnenkort worden alle trainingsmaterialen die buiten staan voorzien van een kleurlabel. We gaan gebruik maken van 2 kleuren; per kleur komen alle materialen op een vaste plek te staan. Een dringend verzoek aan alle leiders en trainers: je mag gebruik maken van al het materiaal, maar zet het na elke training weer terug op de juiste plaats bij de juiste kleur.  Dit voorkomt ergernis bij je collega leiders en trainers en "last but not least" bij je zelf als iedereen conform handelt. We verwachten dan ook van iedereen de volledige medewerking en discipline in deze, waarvoor bij voorbaat alvast dank namens het Bestuur en de Werkgroep Accommodatiebeheer.

Na 2,5 uur hebben we de vergadering beëindigd. Voor de volgende vergadering hebben we alweer voldoende nieuwe en nog op te volgen punten op de agenda staan. Mocht jij vragen en/of opmerkingen hebben aan het bestuur? Stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we behandelen je vraag/opmerking (indien nodig) in een volgende bestuursvergadering.

Iedereen een sportief en hopelijk succesvol maar vooral plezierig seizoen toegewenst,

Groeten,
het Bestuur van VV Baarlo