De afgelopen 2 maanden (februari/maart) heeft het bestuur weer een reguliere vergadering gehad. De nadruk lag op de voorbereidingen voor de brainstormsessie inzake missie, visie en (toekomst)beleid met de commissies en werkgroepen, maar er werden ook een aantal lopende zaken besproken. Hiernavolgend de 'highlights'.

  • Brainstormsessie. Maandag 18 maart a.s. gaat het bestuur met de commissies (Technische, Jeugd, Senioren) en alle werkgroepen een avondje brainstormen. We blikken kort terug op de afgelopen jaren, wat er allemaal al is veranderd sinds we gestart zijn met het project Toekomst VV Baarlo. Vervolgens gaan we weer brainstormen over verder veranderingen/verbeteringen die we kunnen doorvoeren. En daarbij doen we een beroep op de creativiteit van alle aanwezigen. Er is niets wat niet kan, alles mag benoemd worden. Uiteindelijk gaan we per werkgroep een aantal zaken op laten pakken die pakweg binnen anderhalf jaar haalbaar zijn. We verwachten een zeer creatieve avond.
  • Afgelastingen. Door het slechte weer zijn er sinds december veel wedstrijden afgelast bij VV Baarlo. Met name bij de senioren. Omdat we regelmatig vragen krijgen waarom wedstrijden niet al op vrijdag of zaterdag afgelast worden, hebben we ons als bestuur laten bijpraten door John Ruinaard (consul) en Twan Jacobs (wedstrijdsecretaris senioren). Uitgangspunt is altijd dat er zoveel mogelijk wedstrijden doorgang vinden, maar het moet niet ten koste gaan van alles. En het standpunt is (overeenkomstig richtlijnen KNVB)  om velden pas op de wedstrijddag zelf te beoordelen, mits het heel duidelijk is dat er door terrein- en weersomstandigheden de volgende dag niet gespeeld kan worden. Veiligheid voor spelers én publiek spelen daar ook een rol in. We staan als bestuur achter deze procedure, voor ons is nu in ieder geval duidelijk hoe het zit. 
  • Scheidsrechters bij jeugdwedstrijden. Vanuit alle seniorenteams zijn weer mensen ingepland voor het fluiten bij jeugdwedstrijden. Vanuit de jeugd wordt dit zeer gewaardeerd en het loopt ook goed. Dit is het tweede jaar dat we het tekort aan scheidsrechters bij de jeugd op deze manier oplossen. Wat ons betreft is dit een structurele oplossing en worden senioren elk seizoen op deze manier ingezet om wedstrijden bij de jeugd te leiden.
  • Zaalteam. Er gaan geruchten dat er weer een zaalteam komt. Echter nog niets concreets en het blijft dus nog even afwachten of het dat wordt.  Binnen de vereniging wordt momenteel wel alvast uitgezocht of het überhaupt financieel haalbaar is/wordt, aangezien er nogal wat kosten verbonden zijn aan een zaalteam. Indien haalbaar juichen wij het zeker toe om weer een zaalteam te hebben. Wordt vervolgd.
  • Teamindelingen seizoen 2019-2020. Zowel bij de jeugd als senioren wordt in april al gestart met de nieuwe indelingen voor het komend seizoen. Dat lijkt vroeg, maar we moeten begin juni al het aantal teams doorgeven aan de KNVB. Ook voor de kledingcommissie is het wenselijk dat we zo vroeg mogelijk weten hoeveel teams we voor het nieuwe seizoen op de been kunnen brengen. Eind mei willen de commissies de indelingen compleet hebben.
  • Jeugdspelersraad. Een aantal leden van onze vereniging volgt een aantal bijeenkomsten van de KNVB, met als onderwerp het behouden van de jeugd voor een voetbalclub. Een eerste resultaat wordt pas later zichtbaar, op de achtergrond wordt er namelijk een jeugdraad opgezet. Meer info volgt terzijnertijd.
  • Kantine. Zoals mogelijk al gezien en wellicht reeds geproefd hebben we het kantineaanbod uitgebreid met een broodje gezond en ons eerste speciaalbier ("De derde hèlf"). Voor het nuttigen van het speciaalbier zijn een aantal prachtige glazen (voorzien van clublogo) ingekocht. Ook zijn de plastic bekers die op zondag gebruikt wordt tijdens thuiswedstrijden van Baarlo 1 vervangen. De eerste reactie op deze bekers - eveneens voorzien van clublogo - waren unaniem positief. Een volgende wens van ons als bestuur is het vervangen van de koffie- en theekopjes. We hebben een aantal offertes opgevraagd en hopen op termijn de koffie te kunnen schenken in mooie kopjes en dan natuurlijk liefst ook herkenbaar voorzien van ons VV Baarlo logo. En binnenkort krijgen we ook 2 mooie - intern gefabriceerde - statafels buiten. De eerste mogelijk al eind deze maand. Laat jullie verrassen!
  • Jeugdcarnaval. Omdat we dit jaar een jeugdprinses van JVB (Maud) in ons midden hadden, is er last minute een jeugdvastelaovendsavond georganiseerd. En we kunnen wel zeggen dat dit een absoluut succes was, voor herhaling vatbaar! Diverse ouders hebben dit bevestigd, de kinderen vonden het geweldig. En de ouders vonden het jammer dat ze er niet bij mochten zijn. Laten we zeggen dat dit een vervolg gaat krijgen volgend jaar. In welke vorm daar gaat de Werkgroep Activiteiten zich over buigen.
  • Werkgroep Communicatie. Binnenkort wordt een poging gewaagd deze nog ontbrekende, maar grondig gewenste werkgroep eindelijk vorm te geven. Er zijn al enkele aspirantleden die zich gemeld hebben om hiervan deel uit te maken. Na de brainstormsessie van 18 maart wordt met deze geïnteresseerden z.s.m. een kick off meeting belegd en kan de alsdan samengestelde werkgroep van 'kiet' gaan. Heb jij ook interesse om iets op communicatievlak te willen doen bij VV Baarlo (website, social media, nieuwsbrief, posters, flyers, etc.), meld je dan aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We kunnen nog wel wat meedenkers en handen gebruiken, want een goede communicatiestrategie vergt ook veel en gedegen werk.
  • Nieuwe kantine inkopers. Na jaren onze vaste inkoopster voor de kantine te zijn geweest, gaat Jacqueline Sprengers afscheid nemen van deze functie. Wij zijn haar uiteraard zeer erkentelijk voor het werk wat zij in deze functie heeft verricht. Inmiddels hebben we de vacature ingevuld. Roy Smits en Nicky Boumans gaan deze rol gezamenlijk op zich nemen. Wij wensen Nicky en Roy alvast veel succes.

Dit is het wel ongeveer voor nu. Mocht jij nog vragen of ideeën hebben die je graag aan het bestuur wilt voorleggen, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

En voor al onze kaderleden: zaterdag 6 april is weer onze jaarlijkse vrijwilligersavond in De Meeren. Hopelijk zien we jou dan ook. Alle kaderleden zijn dan met partner van harte welkom. De Werkgroep Activteiten heeft een mooie avond in elkaar gezet hebben wij vernomen, dus laat je zien. Wij als bestuur gaan op deze avond ook weer een paar vrijwilligers in het zonnetje zetten!

Het bestuur van VV Baarlo

Volg ons

iconfinder facebook 4416093  iconfinder insta 4416094  iconfinder twitter 4416099

Naar boven