Na een 3-tal vergaderingen wordt het weer tijd een update te geven van de gang van zaken. Uiteraard zullen wij op de algemene ledenvergadering mondeling inzicht geven in een aantal zaken die gespeeld hebben de afgelopen periode en die het komend jaar gaan spelen. Maar niet iedereen kan aanwezig zijn, in deze rubriek de belangrijkste zaken die tijdens de laatste bestuursvergaderingen besproken zijn en relevant om met de leden te delen.

• Tassenrek. Het bestuur heeft alle teams aangesproken op het gebruik van het tassenrek. Met name op de vrijdagavond en zondagmiddag werd het portaaltje waar het dartbord hangt geblokkeerd door voetbaltassen. Dit resulteerde in een situatie waarbij de bestuurskamer moeilijk bereikbaar was, er amper nog een jas opgehangen kon worden en er niet meer gedart werd. Daarom nogmaals aan iedereen het verzoek om het tassenrek bij de kleedlokalen te gebruiken na een wedstrijd en/of training. Spreek elkaar er ook op aan, laten we de kantine netjes houden.
  • Koffiehoek leiders. Na het afschaffen van de zwarte munten is er inmiddels een 'koffiehoek' ingericht. De bedoeling is dat leiders hun collega's van de tegenstander en (aangewezen)  scheidsrechter een kop koffie aanbieden, geheel gratis. Ook kunnen de leiders van VV Baarlo zichzelf voorzien van koffie na een wedstrijd. Als dit goed blijft lopen dan blijft dit de manier waarop wij onze gastvrijheid tonen en stappen we definitief af van de zwarte munten.
  • Joint Forces. Inmiddels is het Joint Forces programma gestart, de jeugdleden zijn allemaal 'gescreened'. Spelers/speelsters met een verhoogd risico op knieletsel hebben inmiddels van Knooppunt Baarlo een brief ontvangen en kunnen zelf actie ondernemen. De TC gaat daarnaast in overleg met Knooppunt Baarlo oefenstof verzamelen, die opgenomen kan worden in de trainingen.
  • Pannaveld. Het project Pannaveld is nog steeds zeer actueel en als bestuur willen we dit heel graag gaan realiseren in 2019. Tijdens de ledenvergadering komen we daar iets uitgebreider op terug.
  • AVG. In het kader van de nieuwe wet AVG heeft het bestuur het privacybeleid van de club aangescherpt. Het vernieuwde beleid is te lezen op https://www.vvbaarloarchief.nl/privacybeleid. Mochten daar vragen over zijn, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Binnenkort zal er dienaangaande ook een algemene, informatieve brief  gepubliceerd worden gericht aan de leden, waarin verwezen wordt naar het AVG-beleid.
  • Scheidsrechters jeugd. Inmiddels zijn er weer een aantal seniorenteams ingeschakeld om bij de jeugdwedstrijden te fluiten vanwege een gebrek aan clubscheidsrechters. Dit loopt wederom prima, waarvoor dank aan de betrokken seniorenteams.

Dit zijn in hoofdlijnen de belangrijkste punten die zijn besproken en op dit moment openbaar gemaakt kunnen worden. We nodigen iedereen uit om 22 november naar de Algemene Ledenvergadering te komen. Daar zullen wij weer in een video een visuele terugblik geven op afgelopen seizoen. De jaarcijfers worden toegelicht, de commissies geven in een korte presentatie aan waar ze mee bezig zijn geweest afgelopen jaar. Ook zullen een aantal commissies een korte presentatie verzorgen en zetten we een paar vrijwilligers in het zonnetje. Tot slot geven we inzicht waar we ons als bestuur het komend jaar mee bezig gaan houden. Er zijn een groot aantal aandachtspunten waar we ons het komend jaar over gaan buigen, waaronder vooral het vaststellen van missie, visie en beleid. Belangrijk om een en ander vast te leggen, zodat we als club ons verder kunnen professionaliseren.

Tot 22 november in De Meeren, vanaf 19.30 uur staat de koffie klaar, omstreeks 20.00 uur begint de vergadering.