Beste leden,

hierbij eindelijk weer een terugkoppeling uit de rubriek ‘uit de bestuurskamer’. Niet omdat we niet vergaderd hebben de afgelopen maanden, maar omdat we in de tussentijd niet zo heel veel nieuws te melden hadden. De afgelopen keren hebben we veel vergaderd over lopende zaken als bijvoorbeeld de kledinglijn, fotoboek en het 90-jarig jubileum. Niet echt nieuwe zaken of thema’s, vandaar de radiostilte. De bestuursvergadering, normaliter op de 2e dinsdag van de maand, was ditmaal verplaatst naar vrijdag de 13de! Desondanks geen “ongelukkige” vergadering, integendeel.

Hierbij een terugkoppeling van de zaken die o.i. relevant zijn:

  • Inmiddels is de vernieuwde kledinglijn doorgevoerd en zijn een groot aantal teams volledig in het nieuw gestoken. De reacties zijn zeer positief, ook vanuit sponsoren en zelfs tegenstanders. Dat is een goed teken. Binnen nu en 2 jaar zullen alle teams in hetzelfde tenue spelen. Daarnaast zijn ook de coachjassen inmiddels uitgedeeld. Er worden nog een paar jassen in de grotere maten bijbesteld en dan lopen ook onze jeugdleiders er allemaal uniform bij. Een mooi visitekaartje voor de club, met dank aan de projectgroep die hier vooral begin dit jaar veel tijd in heeft gestopt.
  • Met trots kunnen we terugblikken op een mooi jubileumfeest. Wij als bestuur hebben er in ieder geval volop van genoten en vonden het mooi te zien dat we met zo velen zijn op komen dagen. Het weer zat gelukkig mee, waardoor er ook voor de kinderen veel te genieten viel. Ook hier nog een bijzonder woord van dank aan de projectgroep die de organisatie van dit feest voor haar rekening heeft genomen. In een kort tijdsbestek heeft deze projectgroep een mooi resultaat weten neer te zetten. Een groot compliment!
  • Inmiddels zijn de leiders/coaches van JO08-JO09-JO11 gezamenlijk gestart met een cursus 'Jeugd Voetbal Trainer Coach'. Op 4 maandagen brengt KNVB-coach Jan Trienekens de coaches de basisbeginselen bij van het trainen en coachen van deze jongste leeftijdscategorieën. Inmiddels zijn er al 2 avonden geweest en hebben onze leiders/coaches al veel geleerd. Uiteindelijk is het doel dat we binnen onze vereniging allemaal dezelfde werkwijze voor ogen hebben, die iedereen dan wel op zijn eigen manier invult omdat elk individu anders is. Maar in basis moeten we allemaal dezelfde visie voor ogen hebben en daar draagt deze basiscursus zeker aan bij. Tijdens de algemene ledenvergadering, eind november, komen we daar nog wel kort op terug.
  • Inmiddels hebben we als club ook een abonnement afgesloten voor een jaar op een online trainingsplanner. Hiermee worden leiders/coaches ondersteunt om trainingen voor te bereiden. Dit jaar gebruiken we dit ondersteuningsmiddel als proef. Bij gebleken meerwaarde zetten we dit mogelijk door voor de  - nabije - toekomst. Inmiddels heeft de KNVB echter ook een ondersteunende tool opgezet. Ook deze wordt getest zodat we eind van het seizoen de juiste keuze kunnen maken waar we volgend seizoen mee verder willen.
  • Inmiddels is de kick off voor het fotoboek geweest. Ondanks de regen toch erg succesvol. Het is vooral leuk om te zien hoe enthousiast de jeugd is over het verzamelen van de foto’s. Maar waarschijnlijk, zo niet zeker, zijn ook veel volwassenen bloedfanatiek om alle foto’s bij elkaar te krijgen, al zullen ze dat niet zo snel toegeven. Maar dit is een prachtig project waarbij we op een positieve manier de vereniging in samenwerking met COOP onder de aandacht brengen van de gemeenschap. Ook hierbij weer veel dank aan de vrijwilligers dankzij wie ook dit project weer van de grond is kunnen komen.
  • Op dit moment zijn we bezig met het actualiseren van de BHV-AED lijst. Daar was een aantal jaren niets mee gedaan. De leden die nog op deze lijst vermeld staan zijn inmiddels al benaderd en er zal via de media ook nog een oproep komen voor nieuwe kandidaat BHV’ers. In het verlengde daarvan wordt overwogen een interne instructieavond te organiseren. Dus ben je geen gecertificeerd BHV’er via bijvoorbeeld je werk, maar ben je desondanks ook bereid om op de lijst te worden vermeld of anderszins behoefte te hebben aan (extra) instructie, dan wordt dit mogelijk gemaakt. Binnenkort meer daarover. We streven ernaar de lijst voor het einde van het jaar volledig up-to-date te hebben, de lijst wordt dan ook op de website gepubliceerd.
  • Het innen van de contributie is inmiddels ook weer gebeurd. Er zijn nog slechts een paar leden die niet betaald hebben. Hierbij tevens het verzoek aan hen om dit zo snel mogelijk in orde te maken. Over het algemeen kunnen we tevreden constateren dat de inning net als verleden seizoen erg goed verlopen is.

Tot slot: reserveer in jullie agenda, donderdag 23 november, aanvang 20.00 uur. Dan vindt  de Algemene Ledenvergadering plaats. Dit jaar iets anders in opzet dan de voorgaande jaren, daarover maken we binnenkort meer bekend. We hopen op een grote opkomst. De trainingen op deze donderdag komen mogelijk allemaal te vervallen in verband met de vergadering. Daarover nemen we in de volgende vergadering een besluit.

Mochten jullie vragen of onderwerpen hebben die wij als bestuur zouden moeten bespreken? Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en we zetten het op de agenda, waarbij we jou dan mogelijk uitnodigen voor de vergadering. De volgende bestuursvergadering staat gepland op dinsdag 14 november 2017.

Het bestuur

Volg ons

iconfinder facebook 4416093  iconfinder insta 4416094  iconfinder twitter 4416099

Naar boven