Doorgaans is de vergadering van juni de laatste vergadering voordat het bestuur met zomerreces gaat. Omdat er op dit moment veel ontwikkelingen binnen onze vereniging zijn, heeft het bestuur besloten om in juli een extra vergadering te houden. De afgelopen vergadering was echter wel de laatste vergadering voor Mat Hovens en Twan Jacobs, die het huidige bestuur nog tot op heden met hun expertise ondersteund hebben tijdens de vergaderingen.

Van beide heren werd, namens het bestuur, door voorzitter Jules Dorssers met een kort dankwoord en een kleine attentie afscheid genomen. Mat en Twan worden namens de leden nog extra in het zonnetje gezet tijdens de eerstvolgende nieuwjaarsreceptie, als dank voor hun jarenlange bestuurslidmaatschap. 


Er stonden op deze bestuursvergadering relatief veel onderwerpen op de agenda. Hierbij een samenvatting van de meest belangrijke thema’s die inmiddels ook zichtbaar zijn of dit nog gaan worden binnen de vereniging:

Onderhoud hoofdveld

Zoals eenieder weet wordt op dit moment het hoofdveld klaargemaakt om in juli (van 11- 15) het nationale dameselftal van Schotland te mogen verwelkomen. Onder begeleiding van een fieldmanager van de KNVB zorgen onze vrijwilligers van de werkgroep accommodatiebeheer er voor dat we straks een uitstekend hoofdveld hebben. Op dit moment is iedereen tevreden over de voortgang en kunnen de Schotse dames straks trainen op een uitstekende grasmat. Wanneer de Schotse dames in De Meeren gaan trainen wordt nog gecommuniceerd via onze website en Facebook pagina.

Kantinebeheer

Er is overleg geweest met de kantinecoördinatoren Jan Smits (coördinator voor de zaterdag) en Paul Thijssen (coördinator voor de zondag) over de gang van zaken. Op de zaterdag is er een flexgroep waar Jan een beroep op doet, in combinatie met hulp van ouders van de jeugdteams. Dit werkt tot op heden prima en dit krijgt in het nieuwe seizoen zijn vervolg. Op de zondag wordt de kantine om toerbeurt geopend door een aantal vrijwilligers en kan Paul een beroep doen op een vaste groep medewerkers en een aantal vrijwilligers die bijspringen bij drukte. Paul zit niet ruim in de mensen, dus als er personen zijn die het leuk lijkt om op zondag een aantal uurtjes in de kantine te werken of bij te springen, stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Ideeën verbeteringen clublokaal

Voor de kantine worden een aantal ideeën voor verbetering onderzocht:

  • Er wordt onderzocht welke vorm van cashloos betalen we kunnen gaan invoeren, omdat gebleken is dat daar behoefte aan is. We moeten nu te vaak mensen teleurstellen die willen pinnen.
  • Kop en schotel en theeglazen gaan vervangen worden, meer uniformiteit. Hiervoor wordt nog een sponsor gezocht. Het idee is om het nieuwe servies te voorzien van een sponsorlogo en het logo van VV Baarlo. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij de Werkgroep Fondsenwerving, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Speciaalbieren worden afwisselend aan het assortiment toegevoegd, waarbij gekeken wordt naar de seizoenen. Zo kunnen we dan in de herfst bijvoorbeeld genieten van een herfstbock en tijdens de winter van een winterbiertje.

Ook zal worden bekeken of het Jeugdhonk (de ruimte onder, langs de bestuurskamer) beter/optimaler kan worden benut. Ideeën hiervoor zijn eveneens welkom, stuur een mail met jouw suggestie naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Oplossing scheidsrechtersprobleem

We worstelen al een tijdje met een scheidsrechtersprobleem bij jeugdwedstrijden. We hebben besloten dat de seniorenteams ingezet gaan worden bij de jeugdwedstrijden, vooral bij de lagere jeugdteams. Om toerbeurt worden seniorenteams geacht een aantal spelers beschikbaar te stellen op een zaterdagochtend om jeugdwedstrijden te leiden. Vanuit de Jeugdcommissie wordt hiervoor een schema opgesteld. De seniorenteams ontvangen de schema’s zodra de indelingen en programma’s van de jeugdteams bekend zijn.

Kledinglijn

De kledinglijn is vastgesteld, de uiteindelijke tenues zijn inmiddels gepresenteerd via onze website en Facebook pagina. Daarnaast worden de tenues gepresenteerd bij de Coop in de vorm van 2 paspoppen en tijdens een open dag bij Sporthuis de Bruijn. Tijdens de open dag bij Sporthuis De Bruijn krijgt iedereen 20% korting op de aanschaf van bijvoorbeeld een trainingspak of een voetbaltas van VV Baarlo. Meer informatie hierover volgt.

Met gepaste trots kunnen we melden dat komend seizoen alle jeugdteams gaan voetballen in een gesponsord tenue. Dit betekent dat een aantal jeugdteams nog minimaal 1 seizoen in het huidige tenue gaan spelen, maar er gaan ook al 9 teams in de nieuwe tenues spelen. De teams die in de huidige tenues blijven spelen worden wel voorzien van nieuwe broeken en sokken. Voor de senioren geldt dat de volgende teams volledige nieuwe tenues krijgen: 3de (sponsoring door Automobielbedrijf Peeten en Van der Laan), 5de (meerdere sponsoren), 6e (sponsoring door JC Sjiwa) en 7de (sponsoring is men nog mee bezig). De overige seniorenteams (1e, 2de, 4de en beide damesteams) blijven in de huidige tenues spelen. Tot slot krijgen alle trainers en leiders een coachjas, de definitieve keuze voor deze jas wordt binnen nu en 2 weken gemaakt.

Als bestuur willen we hierbij een compliment geven aan de Projectgroep Kledingfonds die in korte tijd na veel vergaderingen dit alles heeft weten te realiseren. We krijgen als vereniging veel meer uitstraling als iedereen in hetzelfde tenue gaat spelen en duidelijk is wie de trainers/leiders zijn. En daar zijn we als bestuur trots op!

Technische Commissie

Een belangrijk onderdeel voor de TC de komende jaren is het verbeteren, of beter gezegd professionaliseren, van ons jeugdkader. Wij willen als vereniging uiteindelijk een aantal gekwalificeerde jeugdtrainers voor een groot aantal jeugdteams. René Janssen zal als voorzitter van de TC een pilotopleiding bij de KNVB gaan volgen voor de rol Hoofd Jeugdopleiding. Van daaruit gaan we verder kijken welke opleidingen/cursussen we geïnteresseerden binnen onze vereniging aan kunnen bieden. Personen die interesse hebben in het trainen van een jeugdteam en uiteindelijk ook willen investeren in zichzelf in het volgen van een training/cursus, meld je bij René via rené@progpower.eu. In het verlengde hiervan heeft de TC deze maand een brainstormsessie over een goede invulling van het jeugdkader, waarbij vooral ook wordt gekeken naar de lagere jeugdteams. Meer informatie volgt in een later stadium.

Jeugdcommissie

De nieuwe indeling van de jeugdteams is zo goed als rond. Geen makkelijke opgave omdat het aantal spelers per leeftijdscategorie niet optimaal is voor komend seizoen. De teams worden zo spoedig mogelijk via de website bekend gemaakt, uiterlijk op vrijdag 23 juni. Verder is er veel enthousiasme bij de leden van de JC. Er wordt nagedacht over een gamecorner in de kantine. De kampioensrecepties waren succesvol, veel positieve reacties vanuit de kampioenen. Voor het overige geen bijzonderheden.

Seniorencommissie

Indelingen van de teams voor het nieuwe seizoen zijn gereed. We kunnen weer 7 seniorenteams en 2 damesteams inschrijven. De teams worden gelijktijdig met de jeugdteams bekend gemaakt via onze website. Er zijn een aantal teams met veel spelers en een aantal met iets minder. Verwacht wordt dat de teams elkaar uithelpen indien nodig. Het aantal zaalteams loopt helaas terug van 3 naar 1 team. Verder geen bijzonderheden op dit moment.

Werkgroep MVO

Als gast sloot tussentijds Salvatore Cunselo aan, aanspreekpunt voor de werkgroep MVO, wat staat voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Deze werkgroep is begin van dit jaar sponstaan ontstaan, omdat de Werkgroep Fondsenwerving een aantal onderwerpen behandelde die niet bij deze werkgoep thuis hoorden. Vrij snel werden een aantal enthousiaste vrijwilligers bereid gevonden een nieuwe werkgroep te vormen, de Werkgroep MVO. Op dit moment bestaat deze werkgroep uit de volgende leden: Salvatore Cunselo, Mike Spolders, Fenna de Jong, Don Wilmink, Daniel de Wit, Flip van Cauwenberghe, Nick Beurskens en Rik Schotman. De ideeën die er op dit moment zijn werden met veel enthousiasme door het bestuur ontvangen:

  • Fifa online-offline toernooi
  • Reanimatiecursus onder leiding van verzorger Jac Boonen
  • Een artikel in de Hallo over onze Syrische aanwinsten Ferhan Ali en Shavdar Mahmoud (wordt in september gepubliceerd)
  • Studenten van de Gilde Opleiding onderzoeken laten doen binnen de club (verschillende onderwerpen mogelijk)
  • Wandelvoetbal in samenwerking met de Stichting Vorkmeer en Ouderenvereniging KBO Baarlo
  • Overtollige tenues schenken aan goede doelen of doneren aan een project

Mocht je zelf ook ideeën hebben waarvan je denkt dat ze bij deze werkgroep thuis horen, neem dan rechtstreeks contact op met Salvatore, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..


De volgende bestuursvergadering vindt plaats op dinsdag 11 juli 2017. Op uitnodiging vindt deze vergadering plaats in Chateau de Raay. Heb je een vraag voor het bestuur, stel die dan gewoon via onze secretaris Len Gielen, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Volg ons

iconfinder facebook 4416093  iconfinder insta 4416094  iconfinder twitter 4416099

Naar boven