Afgelopen dinsdag hebben we namens het bestuur weer vergaderd. Er lopen ontzettend veel ontwikkelingen binnen onze vereniging op dit moment, waarbij alle hulp meer dan nodig is. Hierbij de belangrijkste onderwerpen die we besproken hebben.
- De activiteitenwerkgroep was uitgenodigd voor deze vergadering en werd vertegenwoordigd door Harry Huijs en Monique van Wijlick. Verder nemen Mike Spolders en Ruud Driessen zitting in deze werkgroep. Er wordt naar uitbreiding gezocht, waarbij vooral naar de verbinding met de jeugdafdeling wordt gekeken. Er is afgesproken dat de activiteitenwerkgroep meer leiding gaat krijgen over alle activiteiten die er binnen de vereniging in het jaar plaatsvinden. Er wordt aan het begin van het seizoen een activiteitenkalender vastgesteld en gepubliceerd. Ideeën voor nieuwe activiteiten moeten worden aangedragen bij de activiteitenwerkgroep. Hiermee voorkomen we conflicten met andere reeds geplande of te verwachten activiteiten binnen de vereniging en in ons dorp. De activiteitenwerkgroep houdt in dit kader ook nauw contact met de Werkgroep Kantinebeheer i.v.m. opening, sluiting en bezetting kantine e.d.. Op deze manier kan alles gecoördineerd verlopen en houden we controle
- Voor het 90-jarig bestaan, dat gevierd wordt in het weekend van 15-16-17 september, zoeken we nog vrijwilligers die mee willen denken over de invulling van de festiviteiten. We gaan het niet al te groot maken, dat doen we wel over 10 jaar bij het 100-jarig bestaan. Maar alle hulp (en ook elk idee) is meer dan welkom. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Jules Dorsers (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of Monique van Wijllick (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).
- In samenwerking met de Rabobank wordt gestart met het MVO project, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Wat dit precies inhoudt wordt later nog een keer uitgelegd. De eerste 2 activiteiten worden alvast ingepland, namelijk ‘Wandelvoetbal’ in september en een 'FiFa17-toernooi' in de winterperiode. Meer informatie over beide activiteiten volgt.
- Op de club zijn veel verloren voorwerpen verzameld. Zo veel, dat we hebben besloten om er foto’s van te gaan maken en deze te gaan delen op Facebook, om de rechtmatige eigenaren te achterhalen. Spullen die niet worden opgehaald gaan we eind van het seizoen op een andere manier van de hand doen. Mocht je iets kwijt zijn, meld je dan op de trainingsavonden even bij één van de jeugdleiders of leden van de Werkgroep Accommodatiebeheer, die weten waar de spullen liggen.
- Het tekort aan clubscheidsrechters is op dit moment een groot probleem. Wie heeft de oplossing? We nodigen iedereen uit om hier over na te denken. En voel jij je geroepen om op zaterdag een keer een jeugdwedstrijd te fluiten, dan ben je meer dan welkom. Geïnteresseerden en iedereen met een goed idee, neem contact op met Twan Jacobs (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Voor dit soort problemen hebben we jullie input hard nodig.
- Zoals al eerder aangekondigd hebben we gekozen voor een nieuwe kledinglijn. Er zijn nu 2 varianten op een tenue gekozen, die volgens planning de volgende bestuursvergadering gepresenteerd worden. Er wordt tijdens deze vergadering een keuze gemaakt, we hopen dan ook begin mei het nieuwe tenue te mogen presenteren.
- Terugkoppeling vanuit de commissies:
- Technische Commissie. Een eerste vergadering heeft inmiddels plaatsgevonden, nog in de oude samenstelling. De nieuwe samenstelling van de TC krijgt nog vorm, maar op dit moment is er voor gekozen om eerst de samenstelling van de nieuwe jeugdteams vast te stellen voor het nieuwe seizoen. We streven ernaar de indelingen voor het eind van het seizoen al gereed te hebben en te communiceren. Dit gebeurt uiteraard in samenspraak met de Jeugd Commissie. Verder nu geen concrete zaken vanuit de TC.
- Jeugd Commissie. Naast het belang van de teamindelingen, geeft de JC aan dat er een tekort is aan trainingsdoelen voor de lagere jeugdteams. De doeltjes die op de zaterdagen gebruikt worden, mogen niet voor de trainingen gebruikt worden, althans volgens de gemeente (die zijn blijkbaar eigendom van de gemeente). We gaan in overleg met de werkgroep accommodatiebeheer en de gemeente om voor het nieuwe seizoen een oplossing te vinden, want onze jeugdteams moeten wel op een goede manier kunnen trainen.
- Senioren Commissie. Ook vanuit de SC ligt de nadruk voor de komende tijd op de nieuwe indelingen voor het komend seizoen. Het evaluatie formulier is al door 90% van de huidige spelers ingevuld, waarvoor dank. Heb jij dit nog niet gedaan, dan doe dit svp per direct. Ook hier is het streven namelijk om zo snel mogelijk een globale nieuwe indeling te maken. Zodra die gereed zijn worden deze ook gelijk gecommuniceerd via onze clubsite en social media.
Verder zijn er nog heel veel ideeën, die we bewaren voor een volgende vergadering. Eén van die ideeën is het aanmelden van kinderen onder de 6 jaar, om ze al lid te maken van onze vereniging. Daar komen we een volgende keer op terug.
Heb jij zelf ideeën of vragen voor ons als bestuur?
Laat het weten, stuur een mail naar onze secretaris Len Gielen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).
Bron: Het Bestuur