Sinds september 2019 is Pascal Bours onze inkoper voor de kantine. Een man met de nodige vrijwilligerservaring. Voor velen is Pascal nog een onbekende, zeker ook omdat hij een half jaar 'werkloos' heeft moeten toekijken door de Corona-crisis. Daarom stelt Pascal zich even aan jullie voor, want vanaf nu gaan jullie hem nog vaak in De Meeren tegenkomen.

"Hallo allemaal, mijn naam is Pascal Bours en heb op 9 juli mijn 54ste verjaardag gevierd. Ik woon samen met Monique Rooyakkers in de Prinses Irenestraat waar ook haar kinderen Laura en Chris (speler van de A1) wonen. Zelf heb ik 2 kinderen, Kimberly en Rachelle, zij wonen beide al zelfstandig. Sinds 1988 ben ik in dienst van het Zuyderland Medisch Centrum in Heerlen in de functie van Senior Beveiliger.

PascalBourseOorspronkelijk kom ik uit Bocholtz in Zuid-Limburg en ben door mijn relatie met Monique verhuisd naar Baarlo waar het goed toeven is, mede ook door de opvang van Monique’s vriendengroep. Op jonge leeftijd heb ik gevoetbald bij één van de 2 Bocholtzer voetbalclubs: RKVV W.D.Z (wilskracht doet zegevieren). Tot de B1 heb ik daar mijn kunsten vertoond, maar daarna was stappen en vrienden belangrijker dan voetballen. Vanaf mijn 18de ben ik gaan voetballen bij de andere voetbalclub van Bocholtz: RKVV Sportclub ’25, dat was toch de club die altijd al na bij mijn hart lag. Tot mijn 22ste heb ik gevoetbald, daarna was dit niet meer te combineren met mijn onregelmatige diensten in het ziekenhuis. Wel heb ik nog tal van functies uitgeoefend bij Sportclub '25, van bestuurslid tot materiaalbeheerder en van jeugdelftalleider tot kantinemedewerker.

Op mijn 35ste ben ik enkel nog steunend lid geweest tot aan mijn verhuizing. Verder ben ik lid van de ‘Tentejekke’. Dit is een grote groep vrijwilligers die jaarlijks de tentfeesten in Bocholtz verzorgt, te vergelijken met de Volksfeesten. Het enige verschil is dat de organisatie telkens een jubilerende vereniging is die op deze manier de Bocholtzer bevolking wil bedanken en daarnaast natuurlijk de kas wil spekken. De Tentejekke zorgen ervoor dat de jubilerende vereniging wordt ontlast in de organisatie en hierdoor ook kan genieten van hun eigen feest. Wij zorgen met zijn allen voor opbouw, aankleding, alle operationele zaken (zoals personeelsbezetting, opruimen, inruimen, klaarzetten van diverse zaken, drankbestellingen en noem maar op) tot afbreken van de tent. Ik ben verantwoordelijk voor de bars en, hoe kan het ook anders, ik stuur het beveiligingsteam aan. Dit alles in 1 week. Als de tent neerligt zit het er voor mij op en ga ik na ongeveer 140 (!) werkuren naar huis.

Momenteel speel ik nog actief badminton bij BC Sjuttel, een kleine vereniging in Baarlo waar plezier en gezellige activiteiten voorop staat. Daarnaast heb ik een stuk grond bij moestuinvereniging de Sjoefel.

Sinds september 2019 ben ik de inkoper van VV Baarlo. Voornamelijk ben ik verantwoordelijk voor de inkoop van alle kantineartikelen. Na wat aanloopproblemen heb ik de inkoopprocedure nu zo goed als onder controle, uiteraard met hulp van andere vrijwilligers binnen de club. De ervaring die ik heb bij de tentfeesten komt mij als inkoper nu goed van pas. Mijn eerste indruk van de club is dat het een goed gestructureerde en geoliede machine is waar opvang van nieuwelingen zoals ik goed wordt opgepakt. Ik merk dat spelvreugde, gezelligheid en plezier maken onder elkaar hoog in het vaandel staat van de club. Dit is ook zo bij Sportclub ’25 en waarschijnlijk ook de reden waardoor ik mij thuis voel bij jullie.

De corona pandemie zorgt er nu voor dat het voetballen stil heeft gelegen en ook de kantine gesloten was. Dus ook mijn werk bij de club lag grotendeels stil, maar gelukkig gaat dat weer veranderen. Ik sta te popelen om er weer voor te zorgen dat de koelingen goed gevuld zijn en jullie allen weer kunnen genieten van eten en drinken in de kantine!

De redactie heeft mij gevraagd of er nog leuke, nieuwe dingen in de kantine te verwachten zijn…….tja…..jazeker! Hou de site maar goed in de gaten! Er gaat veel veranderen, te beginnen met het bier. Ideeën genoeg in ieder geval!

Tot snel in De Meeren om samen te proosten met een goed glas Alfa.

Met sportieve groet, Pascal Bours"

PascalBourse2