Graag willen we als Bestuur/Jeugdcommissie een dringend beroep doen op de spelende leden en leiders wat betreft het gebruik van bidons/drinkflesjes. In het kader van dit coronatijdperk doen we een oproep tot het gebruik maken van eigen (privé) bidons of flesjes bij wedstrijden (en trainingen).

Afgelopen dagen is ons duidelijk geworden dat niet alleen volwassenen maar ook kinderen in de regio positief testen op Corona. In het onderzoek wat de GGD na zo’n positieve test uitvoert wordt ook gekeken naar de sportactiviteiten en of er een strikte scheiding van het gebruik van bidons is geweest. Wanneer dit niet het geval is geweest moet iedereen van het team in quarantaine.

Bidon webformaatHet bestuur heeft daarom besloten jullie met klem te verzoeken geen gebruik meer te maken van de bidons die jullie van de club hebben gekregen. Deze bidons zijn namelijk niet van elkaar te onderscheiden en vormen daardoor een besmettingsrisico.

Leiders: laat het (team)kratje met bidons daarom gewoon thuis staan en spreek met de spelers af dat ze zelf voor hun eigen bidon (of drinkflesje) moeten zorgen.

Én deel uiteraard ook deze bidons/flesjes niet met anderen!

Alleen samen krijgen we corona onder controle!!!

Bron: Bestuur/Jeugdcommissie