Verheugd kunnen we jullie als bestuur mededelen dat er vanaf komend seizoen een nieuw biertje uit de tap zal vloeien bij VV Baarlo. Na een samenwerking van zeven jaar met Lindeboom gaat VV Baarlo vanaf het nieuwe seizoen in zee met met Alfa Brouwerij uit Schinnen en Hansen Dranken uit Linne.

• 20200722 Alfa Hansen contract ondertekening web2Nieuwe tap- en koeltechniek

Met de keuze voor Alfa en Hansen zal ook de sterk verouderde tap- en koeltechniek vernieuwd worden. Dat betekent dat we afstappen van de twee biertanks en overgaan op het vertappen uit fusten. Dit biedt ons een zekere mate van flexibiliteit wat, gezien de huidige onzekere Covid-19 situatie, een extra stimulans gaf voor deze keuze. Maar ook naar de toekomst is dit een duurzame oplossing voor onze vereniging. Alfa en Hansen leveren naast de nieuwe tap- en koeltechniek ook een nieuwe 3-deurs koelkast, die als echte eyecatcher in de kantine komt te staan, en een fustenkoeling die 8 fusten gelijktijdig kan koelen. Het bier zal geschonken worden in de nieuwe Alfa Stoer glazen en uiteraard zullen deze qua inhoud hetzelfde blijven als voorheen.

• Assortiment

Met Hansen Dranken kiezen we voor een onafhankelijke groothandel. Dit biedt ons als vereniging onder andere meer mogelijkheden qua assortiment. Zo bekijken we op dit moment of we het we het assortiment gaan uitbreiden met een aantal nieuwe frisse versnaperingen. Laat jullie verrassen!

• Evenementen

Ook voor evenementen, toernooien of andere activiteiten hebben we met Hansen Dranken een partner in huis gehaald die materialen en toebehoren kan leveren. Of het nu gaat om een feesttent of toiletwagen, tapmeubels of tafels, of stoelen en porselein, het is allemaal mogelijk om dit op aanvraag via Hansen geleverd te krijgen.

• Klaar voor het nieuwe seizoen

Deze maand zullen de oude materialen verwijderd worden en alle nieuwe materialen geplaatst worden door de firma Tapkoel in samenwerking met de accommodatie werkgroep. Vanaf de tweede week van augustus zal het nieuwe gele goud van Alfa bij onze vereniging uit de tap vloeien.

• Tot snel

Wij willen Lindeboom graag bedanken voor de jarenlange samenwerking en we kijken uit naar de nieuwe samenwerking met Alfa Brouwerij en Hansen Dranken, die onlangs ook officieel is bezegeld door Sraar Straten namens beide leveranciers en Jules Dorssers namens VV Baarlo (zie foto hieronder). Daarbij waren ook aanwezig Guido Stultiens namens Alfa en Pascal Bours inkoper bij VV Baarlo (zie foto boven). Wij hopen dan ook dat we snel met jullie weer kunnen proosten op het nieuwe seizoen. Wij kijken er in elk geval enorm naar uit. Uiteraard houden we daarbij met z'n allen rekening met de alsdan geldende actuele regels omtrent Covid-19.

20200722 Alfa Hansen contract ondertekening web1

(Foto's: LenG)

Tot gauw weer in onze altijd gezellige kantine De Meeren.

Bestuur VV Baarlo

Alfa Brouwerij logoOver Alfa Brouwerij

Alfa Brouwerij is een bierbrouwerij uit Schinnen (Nederland) die is opgericht in 1870. De brouwerij is een onafhankelijk familiebedrijf en heeft natuurzuivere ingrediënten en ambachtelijk brouwen hoog in het vaandel staan. Alfa Bier beschikt als een van de weinige Nederlandse brouwerijen over officieel erkend eigen bronwater. Het ruim 6000 jaar oude water wordt door de natuur zelf gefilterd en is daardoor zo zuiver dat het rechtstreeks vanuit de bron de brouwketel in gaat. Puur natuur!

Over Hansen Dranken

hansendranken logoHansen Dranken is in 1947 opgericht in Linne, een dorpje onder de rook van Roermond in Midden Limburg. Wat begon als een eenmanszaak is inmiddels uitgegroeid tot een onafhankelijke drankengroothandel met meer dan 100 medewerkers en een totale opslagcapaciteit van 13.500 m2. Hansen Dranken levert een uitgebreid drankenassortiment aan drankengroothandels, groothandels in aanverwante branches (zoals de foodbranche), slijterijen, retailorganisaties, supermarkten, wijnhandels en speciaalzaken in heel Nederland.