Zoals reeds eerder gecommuniceerd heeft ook VV Baarlo zich vanuit het regionale project "Glasvezel Buitenaf" laten aansluiten op het glasvezelnetwerk. Glasvezel verzekert immers een stabiele en kwalitatief hoogwaardige verbinding voor internet, TV en telefonie. Tevens zijn we hiermee als club ook meteen voorbereid op de toenemende digitale (groei)ontwikkelingen in de toekomst. Weer een project dat in de afgelopen weken met succes is afgerond!!!

De aansluiting op het glasvezelnetwerk werd onlangs gerealiseerd door medewerkers van netwerkprovider Delta Fiber. Alle signalen voor snel internet/wifi, TV en bellen komen nu via de glasvezelkabel binnen op het geïnstalleerde glasvezelkastje in het clubgebouw.

Om het ook binnenshuis operationeel te maken moest van daaruit nog wel de bekabeling intern worden uitgebreid en deels vernieuwd. Daarnaast moest ook apparatuur - zoals modem, router, accesspoints e.d - deels worden vervangen, geïnstalleerd en (opnieuw) ingesteld. Een karwei dat in samenwerking werd voltooid door Jacques Boonen en Len Gielen. Alles (TV, internet/wifi en telefonie) werkt inmiddels via de glasvezelverbinding. De overbodig geworden satellietschotel, voorheen noodzakelijk voor TV-ontvangst, is inmiddels door leden van de WG Accommodatiebeheer van het dak gehaald.

20200701 Glasvezel VVB

Meer foto's hier