Met gepaste trots kunnen we vertellen dat we afgelopen dinsdag, 23 juni, te horen hebben gekregen dat we een 3-jarig sponsorcontract met de ING hebben 'gewonnen', om het meiden- en vrouwenvoetbal verder op de kaart te zetten.
Dinsdagavond 23 juni werd voetbalclub VV Baarlo tijdens een online bijeenkomst met andere voetbalclubs verrast door Sarina Wiegman. De bondscoach van de OranjeLeeuwinnen, en sinds 14 februari 2020 ambassadeur meiden- en vrouwenvoetbal, kondigde samen met Steven Sedee, manager sportsponsoring ING, aan dat VV Baarlo een driejarig sponsorcontract krijgt van ING. VV Baarlo krijgt dit contract, omdat zij net als meer dan 200 andere clubs dit voorjaar een plan heeft ingediend om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen binnen de vereniging. Op basis van dit voorstel is VV Baarlo door de jury geselecteerd als één van de 60 clubs waar ING een 3-jarig sponsorcontract mee aangaat. ING en de KNVB willen zo samen met de clubs het meiden- en vrouwenvoetbal verder professionaliseren en ontwikkelen. In gesprek met bondscoach Sarina Wiegman.
De voetbalclub ontving een uitnodiging van ING om dinsdag 23 juni deel te nemen aan een online bijeenkomst waarin goed nieuws aangekondigd zou worden. Tijdens deze bijeenkomst vertelde Sarina Wiegman vervolgens aan VV Baarlo en 59 andere clubs het mooie bericht dat ze een sponsorcontract krijgen.
Voorzitter van voetbalclub VV Baarlo, Jules Dorssers: “Een geweldige en sympathieke manier om te horen dat de pitch van VV Baarlo is gewaardeerd en dat we de samenwerking met ING aan kunnen gaan. Al jaren hebben we 2 vrouwenteams en sinds 5 jaar ook een meidenteam MO17. Hun kampioenschap in de najaarscompetitie afgelopen seizoen heeft de nodige publiciteit gekregen. Dit heeft er mede voor gezorgd dat we een behoorlijk aantal nieuwe meiden bij de club verwelkomen. Hierdoor krijgen we komend seizoen een tweede meidenteam, MO15. Met het sponsorgeld kunnen we het meiden- en vrouwenvoetbal bij VV Baarlo nog verder ontwikkelen. Daar hebben we ideeën genoeg over. Campagnes inrichten om meer meiden en vrouwen enthousiast te maken om te komen voetballen bij onze mooie club. Vrouwelijke trainers en bestuurders aantrekken, dat een enorme bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van het meiden- en vrouwenvoetbal. En we kunnen er met deze sponsoring voor zorgen dat alle meiden- en vrouwenteams goed gekleed naar wedstrijden gaan, zodat de teams ook echt uitstraling hebben.”
Tijdens de bijeenkomst was er ruimte om vragen te stellen aan de bondscoach. Zij bedankte de clubs dat zij zich hard maken om het meiden- en vrouwenvoetbal de aandacht te geven die het verdient. Sarina Wiegman: “Het meiden- en vrouwenvoetbal heeft de afgelopen paar jaar al enorme stappen gemaakt. Dat is geweldig om van dichtbij te zien en te ervaren. Maar, en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen, we zijn er nog niet. Ik ben trots te zien dat er zoveel clubs de inspiratie en motivatie hebben om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen. Zo kunnen we met elkaar grote stappen maken”.
Monique van Wijlick (aanvoerster dames 1), René Janssen (trainer MO17-1), Lieke Smedts (aanvoerster MO17-1), Jules Dorssers (voorzitter)
KNVB en ING zetten zich samen in om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen
Het moet ‘normaal’ worden om bij voetbal ook meteen te denken en te praten over meiden- en vrouwenvoetbal. De gezamenlijke ambitie is van de KNVB en ING is dan ook om het meiden- en vrouwenvoetbal nóg meer te integreren in de voetbalwereld. De komende vijf jaar werken de KNVB en ING gezamenlijk aan een groei van 25% naar 200.000 vrouwelijke KNVB-leden en 25% meer vrouwelijk kader bij amateurclubs. Steven Sedee, manager sportsponsoring ING: “Amateurverenigingen zijn de basis van het Nederlandse voetbal. Zij hebben de kennis, kunde en faciliteiten in huis om meiden- en vrouwenvoetbal aan te bieden en een plek te geven die het verdient. VV Baarlo is een van de clubs die met hun pitch laat zien dat ze het meiden- en vrouwenvoetbal een warm hart toedragen en echt willen laten groeien. De motivatie en passie spat er vanaf en wij zijn blij dat wij als ING ook in deze tijd hier aan kunnen bijdragen”.
“Uiteraard hopen wij met de samenwerking met ING het vrouwen- en meidenvoetbal nog aantrekkelijker te maken bij VV Baarlo. Wij zijn bijzonder blij met de huidige teams en trots dat we komend seizoen een tweede meidenteam krijgen. En aandacht gaan ze krijgen, daar zorgt onze Werkgroep Communicatie wel voor”, aldus een trotse voorzitter van VV Baarlo.