In memoriam

Met droefheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van ons oud-kaderlid Thijs Xhofleer. Op 80-jarige leeftijd toch nog vrij onverwacht van ons heengegaan, donderdag 26 maart jl..

Geboren en getogen in de “stad” (Venlo)  kwam Thijs met zijn echtgenote Lies nog op relatief jonge leeftijd naar Baarlo om zich daar permanent te vestigen en een gezinnetje te stichten. De “inburgering” verliep vlotjes, want al snel stond hij midden in de gemeenschap door lid te worden van enkele verenigingen waaronder VV Baarlo en daar zijn diensten aan te bieden.

20200326 Thijs Xhofleer overleden Baarlo selectie 2003

Teamfoto Baarlo-selectie 2002-2003 met uiterst rechts op de foto Thijs Xhofleer (Foto LenG)

Door de jaren heen (ruim 4 decennia lang) vervulde Thijs diverse kaderfuncties. Zo stond hij jarenlang samen met echtgenote Lies achter de bar. Allereerst nog op de voormalige locatie van VV Baarlo op Sportpark De Berckt en vanaf 1979 als beheerder van de eigen clubkantine op het nieuwe (huidige) Sportpark De Meeren

Daarnaast vervulde hij door de jaren heen de functies van wedstrijdsecretaris jeugd, trainer lagere teams alsmede elftalleider, clubscheidsrechter en grensrechter bij teams in alle geledingen van de club. Bij de jeugd, senioren (o.a. Baarlo 1) en tenslotte nog bij de veteranen tot zijn afscheid in 2009. Ook was hij een tijdje (invallend) terreinbeheerder en kon de vereniging ook bij andere werkzaamheden altijd een beroep op hem doen.

Kortom hij was decennialang een belangrijke spil binnen de club.

Thijs bedankt voor wat je jarenlang voor onze club hebt betekend. Je hebt alles gegeven. Dit zullen we nooit vergeten. Rust zacht!

Wij wensen echtgenote Lies, kinderen, kleinkinderen en aanverwante familie veel sterkte toe met het verwerken van dit zware verlies.

Bestuur en leden VV Baarlo

Overlijdensbericht: lees verder