Met name de momenten vóór en ná trainingen en wedstrijden zijn hiervoor belangrijk. Momenten waarbij ook andere aspecten dan voetbal een rol spelen, zoals sociale omgang. Graag willen we dat de jeugd zolang mogelijk bij de club blijft voetballen, om te zorgen voor kwalitatieve en kwantitatieve doorstroom naar de senioren. We hebben daarom als bestuur besloten om de pilot “Team Traktatie” in het leven te roepen.

Wat is de Team Traktatie

Wat houdt deze Team Traktatie in? Ieder jeugdlid kan na een thuiswedstrijd voor één muntje (voor eigen rekening) iets te drinken èn iets te snoepen krijgen. Voorwaarde is dat de leider/trainer/coach dit in één keer per team inventariseert, verzamelt en bestelt. Er kan dus maar één keer per zaterdag gebruik worden gemaakt van de Team Traktatie en kinderen kunnen het niet zelf bestellen, maar alleen via deleider/trainer/coach. In beginsel geldt de Team Traktatie tot aan de winterstop. In de winterstop zullen we deze pilot evalueren en kijken hoe we er de tweede seizoenshelft mee om zullen gaan.

Het waarom

We willen op voorhand al meegeven dat we ons als bestuur realiseren dat een Team Traktatie wellicht minder past bij een duurzame en gezonde kantine, maar hebben toch besloten deze pilot door tezetten, met de volgende beweegredenen:

• We doen onderzoek naar gezonde alternatieven, zoals fruit, broodje gezond enz
  • De Team Traktatie is vrijwillig en geen verplichting
  • Op dit moment wordt door het overgrote deel van de jeugd die op zaterdag in de kantine komt al frisdrank en snoep geconsumeerd
  • Het is geen buitensporige aanbieding
  • We wegen zwaar aan teambuilding, saamhorigheid en binding met de club

Ideeën welkom

Zoals aangegeven zijn we voor de tweede seizoenshelft al op zoek naar (gezondere) alternatieven. Alle ideeën zijn dan ook welkom, stuur jouw idee naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Met sportieve groet,
Het Hoofdbestuur.