Vorig jaar als idee ontstaan, na de try-out in 2018 uiteindelijk serieus opgepakt, 'BaolderKubb'. Een kubb toernooi voor jong en oud. Maar wat is Kubb eigenlijk? Wikipedia schrijft het volgende: "Kubb is een buitenspel met als doel het omvergooien van houten blokken door er houten stokken tegenaan te gooien. Het woord "kubb" betekent "houten blok" in het Gotlands dialect van het Zweeds, alsook in het Zweeds zelf. Kubb kan kort worden omschreven als een combinatie van bowling, petanque en schaken."

Iedereen kan dus mee doen, jong en oud, man en vrouw. Aan de BaolderKubb 2019 namen naast seniorenteams ook jeugdteams deel. En er was zelfs een team met een mix van volwassenen en jeugd. Super leuk om te zien hoe fanatiek iedereen was. Er waren prijzen voor beste teamnaam en beste teamoutfit. En natuurlijk waren er prijzen voor de eerste 4 teams bij zowel de senioren als de jeugd.

De volledige uitslag van de BoalderKubb 2019 is als volgt:

• Beste teamnaam: HALS-OVER-KUBB
  • Beste teamtenue: De 3 Musketiers / De Smurfen
  • Jeugdtoernooi:
    • 1. De Rooie Pretletters
    • 2. De 3 Musketiers
    • 3. Taege Taege
    • 4. De Smufen
  • Seniorentoernooi:
    • 1. Don Juan
    • 2. Kubbs-And-Downs
    • 3. De Vedettes
    • 4. Hals-Over-Kubb

Een zeer geslaagde middag dat volgend jaar een vervolg gaat krijgen. De datum staat al vast: BaolderKubb 2020, zaterdag 5 september 2020. Zet de datum alvast in je agenda, inschrijven kan vanaf begin 2020 via de website van de BaolderKubb.

Om nog na te genieten hebben we een mooie fotoreportage gemaakt in de vorm van een filmpje. Bekijk het filmpje hieronder of je kunt het filmpje ook op youtube bekijken, https://www.youtube.com/watch?v=4isMkhDw2LM.