Dankzij dit fonds kunnen veel kinderen sporten waarvan de ouder(s), vaak alleenstaande moeders,  dit niet of heel moeilijk kunnen betalen. Ook bij VV Baarlo spelen een aantal kinderen die dankzij dit fonds lid zijn bij onze mooie club en lekker mee kunnen voetballen met andere kinderen. Een heel goed doel, dicht bij huis, dus.

20190725 Jumping PM voetbalteamsBij het team van de oud-profs speelden o.a. mee Mark van Bommel, Boudewijn Zenden, Luc Nilis, Maurice Graef, Kevin Hofland, Dirk Marcellis enz.. De voormalige profs werden gecoacht door Bert van Marwijk, zoals bij velen bekend ook schoonvader van Mark van Bommel. De oud-bondscoach van Oranje is ook ambassadeur van het Jeugdfonds Sport.

Leuke pot met veel doelpunten

De aanwezige VIP’s en andere toeschouwers kregen ondanks de hoge temperatuur toch een leuk potje voetbal voorgeschoteld. Met soms technische hoogstandjes en al dan niet zo bedoelde verrassende acties. Het wedstrijdje eindigde uiteindelijk in een 10-7 zege voor de oud-profs, waarbij praktisch alle goals van het ondernemersteam het gevolg waren van gesponsorde penalty’s, die gedurende de wedstrijd werden ingezet door hun coach Sef Vergoossen. Daardoor bleef de “spanning” er in voor de teams en de toeschouwers Na afloop maakten een aantal profs ook nog wat tijd voor het uitdelen van handtekeningen of maken van selfies met voornamelijk jonge fans. Een bijzonder geslaagd evenement. Zeker gezien het feit dat de ludieke wedstrijd uiteindelijk ook nog eens ruim € 8000,- op bracht voor het goede doel.

En daar was het uiteindelijk toch om te doen!

Verslag en foto's: LenG

Fotoverslag rondom deze wedstrijd: klik hier

TV-reportage Omroep Peel en Maas: klik hier

Meer info over het Jeugdfonds Sport Limburg: lees verder