Piet - meestal Pietje genoemd, geboren en getogen in Baarlo, maar de laatste paar decennia woonachtig in Hout-Blerick - was de oudste telg van de ‘voetbalminded’ familie Janssen-Bouten. Broers en zussen speelden ook jarenlang bij de club. Piet was van de broers de meest getalenteerde van het stel. Technisch vaardig, sterk aan de bal en altijd spelend vol overgave en passie.

20190409 Overlijden Piet Janssen webfoto

Piet Janssen (in de cirkel) met Baarlo1 op de foto bij Sportpark De Berckt naar aanleiding van het winnen van de beker van de afdeling Limburg (1970-1971).

Piet doorliep alle jeugdteams bij onze club, waarin zijn talent al snel kwam boven drijven. Vanuit de A-jeugd stroomde hij direct door naar de selectie. Onder de Venlose trainer Theo Holthuysen werd hij in het seizoen 1967-1968 met Baarlo 1 kampioen in de 1e klasse van de toenmalige Afdeling Limburg met promotie naar de 4e klasse van de landelijke bond, de KNVB. Voor de club, RKVV Baarlo nog genaamd destijds, een waar hoogtepunt na 25 jaar zonder kampioenschap! Helaas duurde dat avontuur maar één jaar, want Baarlo 1 wist het toen nog niet te bolwerken op dat niveau en degradeerde als hekkensluiter weer naar de onderafdeling.

In de jaren daarna stroomde echter meer talent door naar de selectie, deels ook van buitenaf. En dat leidde enkele jaren later al onder de nieuwe, inspirerende trainer Theo Beurskens uit Steyl opnieuw tot successen. Samen met zijn toenmalige ploeggenoten maakte Piet beginjaren 70 een "gouden periode" door met Baarlo 1. Kampioen in de 1e klasse van de Afdeling Limburg (vergelijkbaar met huidige 5e klasse) met promotie naar de 4e klasse KNVB. Het seizoen daarna werd ook in de 4e klasse met overmacht het kampioenschap behaald en promoveerde Baarlo voor het eerst in de historie van de club zelfs naar de 3e klasse. Waarin Baarlo in het eerste seizoen ook volop meestreed voor de hoogste eer. Stond op de rand van weer een unicum, de 2e klasse, maar die titel werd uiteindelijk nipt gemist. Het seizoen daarop stopte een aantal dragende spelers en degradeerde Baarlo1 weer terug naar de 4e klasse, waarna Piet nog diverse seizoenen op dat niveau meespeelde met Baarlo 1.

Ook in de zaal stond hij in de nadagen van zijn “voetbalcarriëre” nog een aantal seizoenen zijn “mannetje” en maakte hij deel uit van het kampioensteam van het seizoen 1982-1983 onder coach Jac Theeuwen (“Petetje”).

Wij wensen zijn kinderen Petra en Erik en partners, kleinkinderen en aanverwante familie veel sterkte toe met het verwerken van dit zware verlies.

Bestuur en leden VV Baarlo